نهادینه سازی اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: برای نهادینه سازی اهدای عضو در جامعه، فرهنگ سازی لازم است که در این زمینه بسیج جامعه پزشکی وظیفه ای خطیر بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در دیدار اعضای بسیج جامعه پزشکی استان، از این مجموعه به عنوان سفیران سلامت در بحث اهدای عضو و نجات بیماران نیازمند پیوند اعضا یاد کرد گفت: نجات یک انسان همچون نجات جامعه است و این کار حسنه در عرصه سلامت ارزشمند است.

وی اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو رسالتی خطیر بر دوش بسیج جامعه پزشکی است که می تواند با نجات یک انسان جامعه را نجات دهد.

آل هاشم با اشاره به حساسیت و اهمیت پیوند اعضا در جامعه و ترویج این فرهنگ مهم، از اینکه در آذربایجان شرقی این مهم آن گونه که باید جا نیفتاده است، ابراز گلایه کرد و خواستار ترویج این فرهنگ در ارکان مختلف جامعه شد.

وی با بیان اینکه باید در استان امکانات و تجهیرات لازم و کافی برای اعمال جراحی پیوند اعضا به وجود آید، ادامه داد: جای سئوال است که چرا در آذربایجان و منطقه شمال غرب بخش پیوند کبد وجود ندارد؟ تا مشکلات بیماران در انتظار این پیوند در این منطقه مرتفع شود.

آل هاشم از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین مسئولان استانی خواست تا به این موضوع توجه کرده و این بخش را با کمک خیران در تبریز راه اندازی کنند.

 در این دیدار امام جمعه تبریز برگه مربوطه به داوطلبی اهدای عضو خود را در صندوق اهدای عضو بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی انداخت.

همچنین از طرف بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی از حجت اسلام آل هاشم به عنوان سفیر سلامت و خانواده اهدای عضو شده 17 ساله به نام بیتا فلکی لیقوان قدردانی شد.

 

انتهای پیام/ش

دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با  اعضای بسیج جامعه پزشکی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.