کلنگ زنی بخش تخصصی سوختگی؛

کلنگ زنی بخش تخصصی سوختگی در لرستان

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بخش تخصصی سوختگی به‌زودی در مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر خرم‌آباد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نادر همتی معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: حوادث ناشی از سوختگی از معضلاتی است که خواه‌وناخواه در جامعه رخ می‌دهد.

وی با اشاره به جلسات برگزارشده با فاطمی مدیرعامل موسسه حمایت از بیماران سوختگی ققنوس کشور جهت ایجاد یک شعبه در لرستان، افزود: این شعبه تا یک یا دو ماه آینده در ساختمان معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان راه‌اندازی می‌شود.

معاون اجتماعی دانشگاه لرستان با اشاره به کلنگ زنی بخش تخصصی سوختگی در مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر خرم‌آباد عنوان کرد: بخش تخصص سوختگی هفته آینده با مشارکت خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان کلنگ زنی می‌شود.

وی بیان کرد: بخش تخصصی سوختگی در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و بااعتباری بالغ‌بر ۶۰ میلیارد ریال در خرم‌آباد احداث می‌شود.

ابوالفضل عباس زاده معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این برنامه در رابطه با برنامه روز ملی پیشگیری از سوختگی تصریح کرد: سالانه بالغ‌بر ۱۵۰ هزار مورد سوختگی در کشور رخ می‌دهد که متأسفانه از این تعداد سوختگی ۳۰۰۰ مورد به فوت منجر می‌شود.

وی به لزوم آموزش برنامه‌های پیشگیری از سوختگی تأکید کرد و گفت: درصورتی‌که خانواده‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند این آمار تا حد قابل قبولی کاهش پیدا می‌کند.

همتی با تأکید بر اینکه برنامه آموزش پیشگیری از سوختگی به‌ویژه در خانواده‌ها باید نهادینه شود، اظهار داشت: در بحث سوختگی کودکان آسیب‌پذیرترین گروه هستند.

انتهای پیام/م

بخش تخصصی سوختگی در لرستان کلنگ‌زنی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار