تغییر گذرنامه انگلیسی‌ها پس از اجرای برکسیت

دولت انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹، گذرنامه جدید خود را جایگزین گذرنامه فعلی می‌کند.

بازگشت گذرنامه آبی رنگ انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ دولت انگلیس در نظر دارد پس از خروج از اتحادیه اروپا در سال 2019، گذرنامه آبی رنگ این کشور را که نمادی از استقلال آن از اتحادیه اروپاست، جایگزین گذرنامه فعلی کند.

به گفته مقامات دفتر امور داخلی انگلیس، این گذرنامه پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در 29 مارس سال 2019 میلادی به عنوان مدرک ورود و خروج انگلیسی ها اتخاذ خواهد شد. به این حال، به درخواست اتحادیه اروپا در سال 1988، نماد «برگوندی» همچنان روی جلد آن باقی خواهد ماند ولی هیچ یک از علائم مرتبط با اتحادیه اروپا روی جلد باقی نخواهد ماند.

گذرنامه آبی رنگ انگلیس با چاپ طلایی روی آن و طراحی جدید از اکتبر سال 2019 وارد نظام تعیین هویت این کشور می شود و اعتبار ان 5 سال است.

«براندون لوئیس»، وزیر مهاجرت انگلیس درباره تغییر گذرنامه انگلیس گفت: خروج از اتحادیه اروپا، فرصتی منحصر برای بازگرداندن هویت ملی ما و ایجاد مسیر جدید برای خودمان در جهان است. بنابراین باعث افتخار است که اعلام کنم پاسپورت انگلیسی پس از خروج از اتحادیه اروپا در سال 2019 با طراحی آبی و طلایی باز می گردد.

وی خاطرنشان کرد تمامی اقدامات امنیتی جدید برای محافظت از آن در برابر جعل اتخاذ شده است. صفحه اطلاعات شخص با یک لایه پلاستیک پلی کربنات پوشیده که جعل آن را تقریبا غیرممکن می سازد.

تقاضا برای بازگشت گذرنامه سنتی آبی رنگ انگلیس بخشی از مفاد برکسیت در ژوئن 2016 بود با این حال، به نظر نمی رسد طرح تغییر گذرنامه انگلیس چندان مورد رضایت مردم انگلیس باشد. بسیاری از کاربران انگلیسی در شبکه های اجتماعی ضمن انتقاد از برکسیت، این اقدام دولت را پرهزینه عنوان کرده اند.

بر اساس رده بندی وب‌سایت پاسپورت ایندکس، گذرنامه انگلیس با امتیاز 156 از قوی ترین گذرنامه های جهان محسوب می شود.

انتهای پیام/

تغییر گذرنامه انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار