مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی خبرداد؛

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی وجود ندارد

هیچ گونه مورد مشکوکی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی دیده نشده است.

شانقی مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛درباره آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گفت: خوشبختانه هیچ گونه مورد مشکوکی در این استان دیده نشده و استان مرکزی جز استان‌های پاک در این خصوص است.

شانقی افزود: امسال با اقدامات انجام شده و ۳ هزار مورد پایش و مراقبت از زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و طیور صنعتی و طیور روستایی و کشتارگاه‌ها و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مورد نمونه برداری از موارد مشکوک و بیش از ۷ هزار مورد آزمایشات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خوشبختانه هیچ گونه مورد مشکوکی در استان مرکزی دیده نشده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه اکثر استان‌های همجوارتالاب میقان با این بیماری درگیر هستند و در این خصوص باید مرغداران بسیار مراقب باشند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به فصل مهاجرت پرندگان ۱۴ گروه پیشگیری و پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری در استان فعال شدند.

شانقی بیان کرد: سیستم پایش و مراقبت بیماری‌های طیور در روستاها، کشتارگاه‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر، اطلاع رسانی به مقامات استانی و مرغداری‌ها به خصوص مرغداری‌های اطراف تالاب میقان برای جلوگیری از شیوع بیماری از دیگر اقدامات پیشگیرانه اداره کل دامپزشکی استان مرکزی است.

وی تصریح کرد: کنترل جوجه ریزی در واحد‌های تولید طیور و مرغداری‌ها به خصوص در واحد‌های اطراف تالاب توسط گروه مراقبت زیستی از دیگر اقدامات و برنامه ریزی‌ها برای جلوگیری از این بیماری است.

انتهای پیام /ج

مورد مشکوکی از آنفلوآنزای پرندگان در استان مرکزی مشاهده نشده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.