تاکید ژاپن بر تقویت دفاع موشکی خود برای مقابله با کره شمالی

نماینده ژاپن در سازمان ملل از تقویت دفاع موشکی این کشور در برابر کره شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «کورو بشو» نماینده ژاپن در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت، در یک کنفرانس خبری گفت توکیو خود را برای مقابله با «تهدیدهای موشکی» کره شمالی آماده می کند و در این راستا در حال تقویت دفاع موشکی خود است.

کورو بشو اظهار کرد: «ما باید برای رویارویی با هر موقعیتی که نیاز به دفاع از خود، میهن و مردم کشورمان را دارد آمادگی کامل کسب کنیم. در این چارچوب باید بر تقویت دفاع موشکی خود تمرکز کنیم.»

او همچنین از موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در قبال کره شمالی و آمادگی برای انجام هرگونه اقدام متقابل در برابر «تهدیدهای هسته ای» پیونگ یانگ قدردانی کرد.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت همچنین اظهار کرد ژاپن، کره جنوبی و آمریکا در حال انجام مذاکرات سه جانبه برای درک بهتر شرایط و چگونگی برخورد با «تهدیدهای کره شمالی» هستند. وی در ادامه افزود ژاپن و متحدانش قصد آسیب زدن به مردم کره شمالی را ندارند؛ اما نهایت تلاش خود را می کنند تا با اعمال فشار سیاست های پیونگ یانگ را تغییر دهند.

روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل تحریم های جدیدی را علیه پیونگ یانگ به تصویب رساند که مشمول اعمال محدودیت های بیشتر در حوزه صادرات نفت خام و فراورده های نفتی به این کشور آسیایی است. کره شمالی با وجود تشدید تحریم های بین المللی همچنان به برنامه های موشکی و هسته ای خود ادامه می دهد.

انتهای پیام/

ژاپن در پی تقویت دفاع موشکی خود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار