با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی؛

متیس: گمان نمی‌کنم رهبر کره شمالی آنقدر احمق باشد که با کُشتن ورزشکاران جهان را در مقابل خود قرار دهد!

با افزایش تنش‌ها میان کره شمالی و آمریکا، جنگ لفظی میان مقامات دو کشور نیز همچنان ادامه دارد.

متیس: گمان نمی‌کنم رهبر کره شمالی آنقدر احمق باشد که با کُشتن ورزشکاران جهان را در مقابل خود قرار دهد!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد "ابرهای طوفانی بر فراز شبه جزیره کره جمع شده است." همچنانکه دیپلمات ها در تلاش برای حل بن‌بست هسته‌ای کره شمالی هستند، جیمز متیس خطاب به نظامیان این کشور گفت ارتش آمریکا با آمادگی برای جنگ باید سهم خود را در این زمینه ایفا کند.

وی بدون پیش بینی جنگ، تاکید کرد دیپلماسی بهترین گزینه برای جلوگیری از جنگ است مشروط بر اینکه پشتوانه این سخنان آمریکا نیروهای مسلح قدرتمند و آماده باشند.

متیس در جمع نظامیان آمریکایی گفت: «دوستان خوب و جوان من،‌ تنها راهی که دیپلمات های ما می توانند با اقتدار صحبت و دیگران آنها را باور کنند آن است که شما آمادگی های لازم را برای هر گونه جنگ احتمالی داشته باشید.»

متیس این اظهارات را به دنبال آن مطرح کرد که شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا با اعمال تحریم های شدیدتر علیه کره شمالی موافقت کرد و از کشورها خواست فروش نفت خود را به این کشور به میزان قابل توجهی کاهش دهند و همه کارگران کره شمالی را طی مدت دو سال به این کشور بازگردانند.

جیمز متیس همچنین در پاسخ به سوالی درباره گزارش های اخیر در خصوص احتمال تخلیه خانواده های پرسنل آمریکایی در کره جنوبی اعلام کرد معتقدم دیپلماسی همچنان می تواند به حل این مشکل کمک کند و در حال حاضر برنامه ای برای تخلیه این خانواه ها وجود ندارد. وی افزود تخلیه شهروندان آمریکایی به اقتصاد کره جنوبی لطمه خواهد زد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین تاکید کرد احتمال اینکه رهبر کره شمالی بخواهد بازی های المپیک زمستانی را مختل کند بسیار اندک است. قرار است این بازی ها ماه فوریه در کره جنوبی آغاز شود.

وی گفت: گمان نمی کنم رهبر کره شمالی آنقدر احمق باشد(!) که بخواهد با کشتن ورزشکاران جهان را در مقابل خود قرار دهد.

 

انتهای پیام/

 

ادامه جنگ لفظی مقامات آمریکایی و کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار