با مخترعین ایرانی؛

جلوگیری از شایعه پراکنی با فناوری دانش بنیان

یک شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید سامانه‌ای شده است که منبع اصلی خبر را در شبکه‌های مجازی شناسایی می‌کند و شایعه پراکن اولیه را تشخیص می‌دهد.

اخباری صریح و درست همراه با سامانه دانش بنیان/ساماندهی فضای مجازی همراه با فناوری‌های نوینبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش بنیان بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده‌اند.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید سامانه‌ای برای شبکه‌های اجتماعی شده است‌ که اطلاعات‌، موضوعات و موارد مختلف‌ را پیگیری‌ می‌کند.

 شناسایی منبع اصلی خبر با سامانه دانش بنیان 

 مدیر یک شرکت دانش بنیان‌ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این موضوع که این سامانه‌ از ایجاد شایعه جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: گاهی اوقات‌ یک مطلب‌ را چندین‌ نفر‌ در شبکه‌های اجتماعی‌ بازنشر‌ می‌کنند و همین موضوع عاملی‌  برای ایجاد شایعه‌های مختلف‌ می‌شود.

در اینجا این سامانه وارد عمل می‌شود و در مدت چند دقیقه‌ نشان‌ می‌دهد که اولین بار چه کسی مطلب را منتشر کرده و منبع خبر‌ و شایعه را شناسایی  می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان‌ با اشاره به هشتگ‌‌های فضای مجازی اظهار کرد: برای شناسایی‌ ترند‌های مختلف‌ در توئیتر‌ می‌توان از این سامانه استفاده کرد زیرا تنها‌ در زمان‌ چند دقیقه‌ به شما اعلام می‌کند که چه هشتگی‌ اول است‌ برای مثال‌ در زلزله کرمانشاه  پس از گذشت‌ چند دقیقه‌ اعلام کرد که اولین‌ بار‌ چه کسی‌ از این هشتگ‌ استفاده کرده و یا در سفر‌ مقام معظم رهبری‌ به کرمانشاه‌ دیدیم که همزمان با هشتگ‌های رهبری‌، هشتگ‌های فرقه‌ ذاله‌ هم در فضای مجازی پر شده است و این سامانه منشأ اولیه‌ آن را تشخیص‌ داد.

 وی با اشاره به اثرپذیری‌ این سامانه در نقاط‌ مختلف جغرافیایی‌ بیان کرد: اگر مطلبی‌ در فضای مجازی منتشر شود‌ این سامانه تشخیص‌ می‌دهد که خبر و یا مطلب در چه منطقه‌ای اثر‌پذیری بیشتری  دارد البته‌ این اثرپذیری‌ صرفاً در خصوص کشورهای مختلف است. در جهت جلوگیری از پخش شایعه‌های مختلف و همچنین برای شناسایی‌ منبع اصلی خبر‌ از این سامانه‌ می‌توان استفاده کرد.

این مدیر‌ در خصوص محصول دیگر شرکتش‌ گفت: یکی دیگر از محصولات دانش‌ بنیان‌ ما سامانه تحت مدیریت‌ فرآیند کنترل اسناد است یعنی اسنادی‌ که در سازمان‌ها وجود دارد را طبقه‌بندی می‌کند و در اختیار کاربران‌ قرار می‌دهد تا استخراج مطالب‌ به راحتی انجام گیرد‌.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار