قاتل نامرئیِ مردانِ سالمند

بازنشستگی یک مرحله جدید در زندگی است، اما احساس پیری و ضعف خطرناکترین عامل ابتلا به بیماری‌ها در این زمان است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان دریافتند بازنشستگی زودرس و احساس دوری از دوستان و محل کار می‌تواند سبب افسردگی شدید در بازنشستگان به ویژه آقایان و بروز انواع بیماری‌ها در آن‌ها شود.

محققان دانشگاه کورنل آمریکا دریافتند رابطه مستقیمی بین مرگ زودرس و بازنشستگی زودرس در برخی افراد وجود دارد.

براساس پژوهش‌ها بازنشستگی زودهنگام به دلیل‌های مختلفی رخ می‌دهد از جمله شرایط فیزیکی و جسمانی فرد که سبب می‌شود قدرت ادامه کار را نداشته باشد.

1-بازنشستگی و نداشتن برنامه ریزی برای زندگی؛ قاتل نامرئی این روز‌های مردمان سالمند2-درسال مندی هدف زندگیتان را فراموش نکنید تا مبتلا به این بیماری نشوید3-مرگ زودرس و انزوا درانتظارآن‌ها که با بازنشستگی دچار افسردگی می‌شوند
 دگرگونی‌های سازمانی یا بنگاه کسب و کار هم می تواند سبب  تعدیل نیرو  و اجبار فرد  به بازنشستگی پیش از موعد شود و در برخی موارد نیز فرد تمایلی به ادامه کار ندارد و درخواست بازنشستگی می‌دهد.

آمار‌ها نشان می‌دهند افراد سالمندی که تا ۶۵ سالگی به کار ادامه می‌دهند از سلامت و طول عمر بالاتری برخوردار هستند و کمتر به بیماری‌های مختلف در دوران سالمندی مبتلا می‌شوند.

1-بازنشستگی و نداشتن برنامه ریزی برای زندگی؛ قاتل نامرئی این روز‌های مردمان سالمند2-درسال مندی هدف زندگیتان را فراموش نکنید تا مبتلا به این بیماری نشوید3-مرگ زودرس و انزوا درانتظارآن‌ها که با بازنشستگی دچار افسردگی می‌شوند
همچنین فرد پس از بازنشستگی برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف باید چشم انداز ویژه‌ای برای زندگی خود داشته باشد، داشتن فعالیت‌های اجتماعی، رفتن به مسافرت، همراهی با اعضای خانواده، یادگیری یک دانش و علم جدید، انتقال دانش و تجربه‌های خود به نسل‌های آتی، مثبت اندیشی، داشتن امید و هدف برای زندگی، اهمیت به سلامت و انجام تست‌های دوره‌ای، ورزش منظم، انجام تمرین‌های ذهنی برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر همگی می‌تواند سبب افزایش طول عمر و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف شود.

کارشناسان به ویژه دریافتند آقایان به دلیل شرایط روحی خاص خود در سنین بازنشستگی بیشتر از بانوان آسیب پذیر هستند و برای جلوگیری از ابتلا به اختلال‌های روحی و بیماری‌های جسمی، مثبت اندیشی و معاشرت با دوستان فایده بخش است.

منبع:Dailymail
انتهای پیام/

راهکارهایی برای کاهش اثرات سوء سالمندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.