شایعه بیماری ناشناخته گوسفندان خمین تکذیب شد

مدیر کل دامپزشکی شهرستان خمین شایعه بیماری ناشناخته گوسفندان این شهرستان را تکذیب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، به تازگی شایعه ای منتشر شده مبنی بر اینکه اخيرا بيماری ناشناخته به جان گوسفندان افتاده و موجب تلف شدن تعداد زيادی گوسفند شده است.

در ادامه این شایعه آمده است که اين اتفاق بيشتر از منطقه خمين در استان مركزی گزارش شده است.

حمزه لو مدیر کل دامپزشکی شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ درباره انتشار این خبر گفت: این شایعه صحت نداردو هیچ گونه مرگ مشکوک دام در این شهرستان گزارش نشده است.

حمزه لو به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم اشاره کردو افزود: در این مورد هم هیچ مورد مشکوکی مشاهده نشده اما اقدامات پیشگیرانه انجام شده است .
شانقی مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی هم گفت:  امسال با اقدامات انجام شده ۳ هزار مورد پایش و مراقبت از زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و طیور صنعتی و روستایی و کشتارگاه‌ها و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ مورد نمونه برداری از موارد مشکوک و همچنین بیش از ۷ هزار مورد آزمایشات آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، خوشبختانه هیچ گونه مورد مشکوکی در استان مرکزی دیده نشده است.

شانقی افزود: متاسفانه اکثر استان‌های همجوارتالاب میقان با این بیماری درگیر هستند و در این خصوص باید مرغداران بسیار مراقب باشند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

 وی اضافه کرد: سیستم پایش و مراقبت بیماری‌های طیور در روستاها، کشتارگاه‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر، اطلاع رسانی به مقامات استانی و مرغداری‌ها به خصوص مرغداری‌های اطراف تالاب میقان برای جلوگیری از شیوع بیماری از دیگر اقدامات پیشگیرانه اداره کل دامپزشکی استان مرکزی است.

انتهای پیام /ج

تکذیب شایعه بیماری ناشناخته گوسفندان  درخمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.