اظهارات توهین آمیز «ترامپ» درباره مهاجرین افغان

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی توهین آمیز، نارضایتی جدی خود را منبی بر افزایش تعداد مهاجرین از افغانستان، هائیتی و نیجریه ابراز کرد.

اظهارات توهین آمیز «ترامپ» در مورد مهاجرین افغانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی توهین آمیز، نارضایتی جدی خود را منبی بر افزایش تعداد مهاجرین از افغانستان، هائیتی و نیجریه ابراز کرد.

وی در جلسه ای که در مورد سیاست مهاجرت این کشور تشکیل شده بود پس از مطالعه لیست اشخاصی که ویزه مهاجرت آمریکا را در سال ۲۰۱۷ دریافت کرده اند، در مورد مهاجرین افغانستان، هائیتی و نیجریه سخنان توهین آمیزی زد.

دونالد ترامپ گفت: «۲،۵ هزار نفر از افغانستان ویزه مهاجرت را دریافت کرده اند. افغانستان پناهگاه تروریست ها است. ۱۵ هزار نفر از هائیتی، تمام آنها مبتلا به ایدز هستند. ۴۰ هزار از نیجریه آمده اند، پس از زندگی در آمریکا آنها هرگز به خانه های خود در آفریقا باز نخواهند گشت.»

بر اساس گزارشات، این جلسه در ماه جون سال جاری برگزار شده بود و در آن رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و جان کلی، که در آن زمان وزیر امنیت داخلی آمریکا بود نیز حضور داشتند.

با این حال، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید ضمن رد کردن این گزارش گفت ترامپ هرگز چنین کلماتی را نگفته است. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار