نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست

جلسه‌ای با هدف نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در شوشتر برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تفاهم نامه همکاری بین کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست و اداره زندان شوشتر جهت همکاری های متقابل در زمینه فعالیت های زیست محیطی منعقد شد.

بهروز نجاتی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت : این همکاری در راستای آموزش مسائل زیست محیطی و کمک به نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست بوده و افرادی که به هر دلیل در زندان به سر می برند و دوران محکومیت خود را سپری می کنند نیز جزئی از جامعه و قابل احترام بوده و با نگاه مثبت می توان از این فرصت به وجود آمده در جهت رشد و آموزش کلیه مسائل زندگی از جمله آموزه های زیست محیطی استفاده نمود .

نجاتی  تصریح کرد:  سعی بر این است که ضمن این آموزش ها با مشارکت دادن این نیروی مردمی در فعالیت ها و برنامه های زیست محیطی از جمله نهال کاری ، رنگ آمیزی محوطه ها ، مسابقات ، جشنواره ها و غیره ، از صنایع دستی و مرتبط با مقوله های زیست محیطی این عزیزان نیز در برپایی نمایشگاه ها و مناسبت های مختلف استفاده و محیطی شاداب و زنده برای آن ها فراهم نمود .

وی بیان داشت: زندان ها به عنوان یک مرکز آموزشی و فرهنگ سازی یاد کرد است و اعلام آمادگی جهت برگزاری دوره های آموزشی و همکاری در برنامه های زیست محیطی مشترک با اداره زندان می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشترافزود: محیط زیست یک فرهنگ است و برای ارتقاء این فرهنگ از هیچ کوششی نباید دریغ نمود و جامعه ما جهت پیشرفت به توسعه پایدار و رشد فکری همه اقشار جامعه و فرهنگ سازی در تمامی زمینه ها نیاز مبرم و اساسی دارد .

خسرو طرفی، رئیس اداره زندان شوشتر نیز با استقبال از این همکاری بر فعالیت های مشترک و همکاری متقابل اداره زندان جهت استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در سطح 2 اداره تأکید و آماری از وضعیت و مشکلات موجود در زندان شوشتر را بیان نمود.

انتهای پیام/م

بالا بردن  فرهنگ زیست محیطی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.