واگذاری ۹۰ هزار اصله نهال رایگان به باغداران

مدیر جهاد کشاورزی سنندج از واگذاری بالغ بر ۹۰هزار اصله نهال رایگان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛دادور سهرابی مدیر جهاد کشاورزی سنندج گفت: در راستای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال با توجه به دستور مقام عالی وزارت، مبنی بر استفاده از اراضی مستعد، احداث باغات دیم در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به استعداد و پتانسل شهرستان سنندج در عرصه باغداری با میانگین بارش بالغ بر ۳۵۰ میلی‌متر در سال، افزود: این مدیریت ضمن اطلاع رسانی‌های لازم به علاقه‌مندان و واجدین شرایط، پس از تهیه نقشه و اخذ استعلام‌‌های موجود از ادارات ذیربط، اقدام به احداث باغات دیم در بخش‌های سیروان و کلاترزان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج اذعان کرد: بالغ بر ۹۰ هزار اصله نهال به متقاضیانی که مراحل قانونی احداث باغات دیم را طی نموده و اقدام به چاله‌کنی کرده‌اند، واگذار شده است.

وی افزود:۸۰۰ هکتار باغ در بخش کلاترزان و ۲۰۰ هکتار هم در بخش سیروان در حال احداث است.

 

سهرابی تصریح کرد: نهال‌های واگذار شده از نهالستان‌های مورد تایید خریداری شده و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی در پایان اظهار داشت: این مقدار نهال برای غرس در ۱۰۶ هکتار از باغات جدیدالاحداث شهرستان سنندج، اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری این میزان افزایش یابد.

انتهای پیام/ د م

احداث ۸۰۰ هکتار باغ در بخش کلاترزان و ۲۰۰ هکتار هم در بخش سیروان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.