تاریخ کریسمس 2018 به شمسی

کریسمس سال ۲۰۱۸ با روز ۴ دی ماه مصادف شده که در این گزارش به اتفاقات تاریخی این روز اشاره می کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کریسمس جشنی در آیین مسیحیت است که با هدف گرامیداشت زادروز حضرت عیسی مسیح برگزار می‌شود. این جشن در روز ۲۵ دسامبر برگزار می‌شود، اما بسیاری از افراد آن را در شامگاه ۲۴ دسامبر برگزار می‌کنند. مسیحیان در این روز درختان کریسمس را خریداری کرده و به خانه خود منتقل می‌کنند. این درخت‌ها به رسم شادمانی کردن تزیین می‌شوند و در گوشه خانه جای خوش می‌کنند.

تاریخ کریسمس 2018 به شمسی

از نماد‌های دیگر روز کریسمس می‌توان به بابانوئل و گوزن‌هایش اشاره کرد. مسیحیان باور دارند که بابانوئل در روز کریسمس هدایایی را برای آن‌ها می‌آورد. این هدایا به عنوان هدیه روز کریسمس شناخته می‌شوند.

 


بیشتر بخوانید: روز تولد و درگذشت چه کسانی مصادف با کریسمس شد؟ 


اتفاقات تاریخی در روز کریسمس

کریسمس سال ۲۰۱۸ با روز ۴ دی ماه مصادف شده است. به گواه تاریخ قانون فدرال رزرو آمریکا از ۲۵ دسامبر سال ۱۹۱۳ اجرا شد. این سیستم مالی به تدریج «دلار آمریکا» را یک پول بین المللی و دارای ثبات کرده است. دلار آمریکا در سال‌های اخیر با رقیب پر قدرتی همچون «یورو» روبرو شده است و کشور‌های با اقتصاد نیرومند می توانند با سیاست‌های پولی خود در بازار دلار تأثیر بگذارند.

تاریخ کریسمس 2018 به شمسی

از اتفاقات تاریخی دیگری که در این روز اتفاق افتاده می‌توان به حیرت جهانیان از دیدن عکس‌های بازماندگان هواپیمایی که در کوه‌های بلند «آند» سقوط کرده بود، اشاره کرد. این هواپیما در ۱۳ اکتبر ۱۹۷۲ ساقط شده بود و زنده ماندن ۱۶ تن از ۴۵ سرنشین آن پس از ۴۰ روز شگفت انگیز بود.


بیشتر بخوانید: پیام تبریک کریسمس به انگلیسی 


همچنین بوریس یلتسین در ۲۵ دسامبر به کاخ کرملین رفت و به گورباچف، رهبر شوروی گفت: اتحاد جماهیر شوروی منحل شده و او دیگر سمتی ندارد. اندکی بعد گورباچف در یک نطق کوتاه رادیو تلویزیونی گفت که با انحلال شوروی به این صورت قاعدتا نمی‌تواند موافق باشد ولی، چون در برابر عمل انجام شده قرار گرفته است چاره دیگری (جز قبول) ندارد!

تاریخ کریسمس 2018 به شمسی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در همین روز در قالب یک مصاحبه مطبوعاتی سه ساعته هدف‌های غرب از منزوی کردن روسیه و ادامه سیاست «دوبل ستاندارد» این بلوک در قبال مسائل جهانی را تشریح کرد و اظهار داشت: وقتی ما در چچن انتخابات برگزار می‌کنیم می‌گویند که انتخابات در یک محیط نا امن؛ «دقیق» نیست، ولی در افغانستان و عراق چنین انتخاباتی درست است و ایراد ندارد.

خاطرنشان می‌شود دولت مسکو در ۲۵ دسامبر ۱۹۶۰ به ملت ایران اطمینان داد که از سوی مسکو تهدید نمی‌شود.

تاریخ کریسمس 2018 به شمسی

سیاست تازه پولی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۵ دسامبر ۱۹۷۹ به صورت رسمی اعلام شد. با اعلام رسمی این سیاست تازه پولی تاکید شد که «بهره پول» با توجه به تحریم اکید آن در اسلام از فرهنگ اقتصادی ایران حذف شده و بازرگانی خارجی در دست دولت خواهد بود تا از این پس واردات غیر ضروری وجود نداشته باشد و کالای مرغوب ساخت خارج (نه مانند گذشته بنجل) که در آن گران خریدن هم مشاهده نشود وارد خواهد شد. در همین روز یادداشت تهران به دولت پاناما مبنی بر استرداد شاه که در آن کشور اقامت داشت ارسال شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کریسمس2018 ، 4دی ، 25دسامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار