23 قطعه هوبره قاچاق در استان بوشهر کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهراز کشف 23 قطعه پرنده هوبره در شهرستان دشتستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین دلشب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این پرندگان در پی اطلاع رسانی یکی از همیاران محیط زیست و با گرفتن مجوز بازرسی از منزل یکی از روستائیان شهرستان تنگستان زنده بدست آمد.

وی بیان کرد: قاچاقچیان چشم های این پرندگان را بسته بودند و در شرایط نامناسب زیستی نگهداری می شدند که اقدام های موردنیاز برای تیمار و نگهداری آنها فراهم شده است.

دلشب اضافه کرد: پیش از این نیز محموله دیگری از این گونه پرنده در معرض انقراض در سال جاری در استان بوشهر کشف شد که برخی افراد سودجو با زنده گیری از استانهای مختلف قصد قاچاق آنها از مبادی دریایی، را داشتند.

وی اظهار داشت: انتظار می رود با همراهی دوستداران محیط زیست حفاظت و صیانت از نسل این پرندگان شرایط مساعدتری برای آنان فراهم شود.

برخی شیوخ متمول در کشورهای عربی با پرداخت مبالغ هنگف اقدام به خرید پرندگان شکاری و هوبره از قاچاقچیان برای استفاده از آنها برای قوش بازی و تفریح و سرگرمی خود می کنند.

هوبره پرنده بزرگی از تیره درناسانان است که زیستگاه آن از شبه‌جزیره سینا گرفته تا قزاقستان و مغولستان ادامه دارد.

هوبره پرنده‌ای نیمه‌مهاجر که در مناطق سردسیر شمالی‌تر زندگی می‌کند و در فصل زمستان به نقاط گرم شبه‌جزیره عربستان و جنوب ایران و جنوب عراق و بلوچستان و جنوب غرب هند می‌آیند.

انتهای پیام /ف

کشف 23 قطعه هوبره قاچاق در تنگستان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.