مدیرکل شعب پست بانک لرستان :

تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و مناطق محروم اختصاص یافت

مدیرکل شعب پست بانک لرستان گفت: صندوق توسعه ملی تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی را به بخش کشاورزی و اشتغالزایی در مناطق محروم لرستان اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  فرزاد رستمی عصر امروز در جلسه کارگروه رونق تولید این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات اختصاص یافته برای این منظور از طریق پست بانک به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی در اختیار شهرستان‎های لرستان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: سال گذشته و با توجه به اینکه شهرستان بروجرد دیرتر از سایر شهرستان‎ها به این مقوله ورود پیدا کرد، سهم کمتری از این اعتبارات شناور را به خود اختصاص داد.

مدیرکل شعب پست بانک لرستان خاطر نشان کرد: صندوق توسعه ملی تسهیلاتی را با نرخ سود ۱۰ درصد به بخش کشاورزی و مناطق محروم روستایی اختصاص داده است.

رستمی ادامه داد: در این راستا تسهیلات به طرح‎هایی در حوزه‎های احداث گلخانه، مکانیزاسیون و خرید ادوات کشاورزی، انتقال و بهره‎برداری از آب و صنعتی کردن آن پرداخت می‎شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‎های ایجادی در حوزه‎های منابع طبیعی و زیست محیطی نیز وجود دارد، افزود: سهم استان لرستان از این اعتبارات شناور بوده و بر اساس ظرفیت‎ها افزایش می‎یابد.

مدیرکل شعب با اشاره به اینکه شیوه نامه این تسهیلات تاکنون ابلاغ نشده است، بیان کرد: این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی و با هدف ایجاد و تولید اشتغال در مناطق محروم اختصاص می‎یابد.

رستمی تصریح کرد: چهار بانک پست بانک، کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را پرداخت می‎کنند که سهم هر یک از بانک‎ها مشخص شده است.

وی اظهار کرد: حداقل ۹۰ درصد از طرح‎های موجود در بخش‎های مختلف کشاورزی، گردشگری و شیلات را در سه بخش سرمایه در گردش، طرح‎های توسعه‌ای و ایجادی را شامل می‎شود و سقف پرداختی برای هر طرح دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل شعب پست بانک لرستان در ادامه در خصوص استفاده از پنل‎های خورشیدی و بهره‎مندی از مباحث درآمدی آن‌ها گفت: در این راستا تفاهم‎نامه‎ای با شرکت توزیع برق لرستان منعقد و مبادله شده است.

رستمی با اشاره به اینکه خرید برق تولیدی پنل‎های خورشیدی تضمین شده است، بیان کرد: بر این اساس هر شهروند شهری و روستایی می‎تواند، با نصب پنل‎های خورشیدی کارآفرین باشد.

وی ادامه داد: برای این منظور تسهیلاتی از طریق صندوق توسعه ملی با نرخ سود ۱۰ درصد و حداکثر ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و بنا است که تا پایان امسال حداقل ۲۰۰ پایگاه پنل خورشیدی در استان لرستان ایجاد شود.

مدیرکل شعب پست بانک لرستان تاکید کرد: هر پنل خورشیدی می‎تواند، در آمد در خور توجهی را در سبد خانوار‌های شهری و روستایی بگنجاند.

انتهای پیام/د

اختصاص تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و مناطق محروم لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار