مهار آتش سوزی در تالاب نوروزلو میاندوآب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب با اشاره به آتش سوزی تالاب نوروزلو این شهرستان گفت: با تلاش محیط بانان و آتش نشانان، آتش سوزی در این منطقه حفاظت شده مهار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ علیرضا بقالی  رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب اظهار کرد: به دنبال کسب خبری مبنی بر وقوع آتش سوزی در داخل حوزه جنگلی این منطقه، ماموران در اسرع وقت به محل اعزام شدند و کار مهار آتش سوزی را آغاز کردند.
وی افزود: با توجه به شرایط موجود، اکیپ های آتش نشانی از شهرهای میاندوآب، شاهین دژ، باروق، کشاورز و بوکان نیز به محل اعزام شدند و با کمک محیط بانان و با استفاده از ابزارآلات لازم، آتش سوزی بعد از ساعاتی مهار و از خسارت های بیشتر جلوگیری شد.

آتش سوزی در تالاب نوروزلو میاندوآب
بقالی گفت: از دقایق اولیه بروز حادثه که عصر امروز اتفاق افتاد، مسئولان محلی، بخشدار باروق و آتش نشانان در محل حضور یافتند و برای مهار آتش سوزی تلاش کردند.
وی علت آتش سوزی را عامل انسانی دانست و از همه امدادگران آتش نشانی و مسئولان حاضر در محل قدردانی کرد.
بقالی همچنین بیان کرد: هم اینک آتش به صورت جزیی در اطراف روستای مشیرآباد ادامه دارد اما وجود تداوم اطفا حریق، جای نگرانی نیست.
یادگار لندنیان، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب هم گفت: وزش باد شدید در منطقه کار مهار را برای آتش نشانان سخت کرده بود اما در نهایت پس از حدود 6 ساعت تلاش مستمر آتش مهار شد.
 آب مورد نیاز تالاب نوروزلوی میاندوآب از طریق رودخانه زرینه رود تامین می شود؛ این تالاب در سال 1391 در ردیف مناطق حفاظت شده قرار گرفت.
این منطقه 1 هزار و 200 هکتار مساحت دارد و محل زیست انواع حیوانات و پرندگان کم نظیر بوده و با برخورداری از درختانی همچون گز و سرو و نیزارها از پوشش گیاهی مطلوبی برخوردار است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/م

آتش سوزی در تالاب  نوروزلو میاندوآب مهار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.