ارتقاء سطح باورهای دینی در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار است

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ارتقاء سطح باورهای دینی خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد را در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار  با فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف در کنار تأمین معیشت، توجه به ارتقاء سطح فکری و فرهنگی جامعه هدف این نهاد با ترویج سبک زندگی دینی در بین آن‌ها است، گفت: ارتقاء سطح باورهای دینی خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد با ارائه مشاوره‌ها و آموزش‌های لازم در این بخش باهدف تبدیل تهدیدها در حوزه آسیب‌های اجتماعی به فرصت‌های باروری و شکوفایی استعدادها در این خانوارها برای کسب رزق حلال و توانمندسازی انجام می‌شود.
وی یکی از بسترهای مهم در تولید آسیب در جامعه را بیکاری عنوان کرد و ادامه داد: از اقدامات مهم کمیته امداد استان زنجان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زمینه‌سازی برای فعالیت گروه‌های مختلف مددجویی در بازار کسب‌وکار حلال با ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف این نهاداست.
صفری ادامه داد: با زمینه‌سازی برای اشتغال گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد تهدیدهای ناشی از بیکاری تبدیل به فرصت‌های شغلی مناسب برای جامعه هدف این نهاد و شکوفایی اقتصادی اقشار نیازمند و در معرض آسیب می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه از اقدامات دیگر کمیته امداد در حوزه فقرزدایی زمینه‌سازی برای مشارکت اقشار مختلف مردم در فرآیند خدمت‌رسانی به نیازمندان است، افزود: دعوت مردم به کارهای خیر و زمینه‌سازی برای احیای مسئولیت اجتماعی اقشار مختلف مردم در قبال نیازمندان و مشارکت دادن مردم در فرآیند محرومیت‌زدایی اصلی‌ترین رویکرد کمیته امداد است.
وی ادامه داد: مشارکت اقشار مختلف در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد موجب می‌شود خدمات کمیته امداد در حوزه توانمندسازی نیازمندان به‌صورت هدفمند و هوشمند به گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد عرضه‌شده و از تولید آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر در جامعه نیز پیشگیری نماید.
صفری بابیان اینکه نیروی انتظامی در کنار کمیته امداد نقش تأثیرگذاری در توسعه کارهای خیرخواهانه در سطح جامعه دارد، افزود: با برقراری امنیت در سطح جامعه توسط نیروی انتظامی، کمیته امداد در بستری امن در حوزه توسعه و ترویج کارهای خیرخواهانه و سنت‌های حسنه اسلامی فعالیت کرده و این بستر امن در دستیابی به اهداف این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی بسیار اثرگذار است.
در این دیدار سردار علی آزادی فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان بابیان اینکه رسیدگی به امور مسلمانان از تأکیدات دین اسلام است، گفت: همه در قبال مردم مسئول هستیم و باید در رفع مشکلات مردم نقش خود را به‌درستی ایفا کرده و در حوزه کاری خود پاسخگو باشیم.
وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از رفع مشکلات مردم در حوزه کاری کمیته امداد که نهاد مقدس و زیر نظر ولی‌فقیه فعالیت می‌کند تعریف‌شده است، افزود: خدمت به نیازمندان بسیار افتخارآمیز است چراکه موجب می‌شود خانواده‌ها از آرامش روحی و روانی برخوردار شده و این آرامش نیز به جامعه تزریق شود.
سردار آزادی با تأکید بر اینکه خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف در حوزه رسیدگی به نیازمندان جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، گفت: همه ما در نظام اسلامی در قبال رسیدگی به نیازمندان جامعه و کاهش فقر که موجب کم شدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود، مسئول هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم استان زنجان بسیار دل‌رحم بوده و در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی مشارکت فعالی دارند، تأکید کرد: به‌منظور اثربخش شدن کمک‌های مردم در رفع مشکل نیازمندان و پیشگیری از توسعه پدیده تکدی گری در جامعه، بهترین راه هدایت کمک‌های مردمی از کانال نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد است.

انتهای پیام/ن

خروجی کار کمیته امداد پیشگیری از تولید آسیب در جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.