برای اولین بار:

صادرات ۵۰ تن گوجه فرنگی از لادیز میرجاوه به روسیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ تن گوجه فرنگی بخش لادیز شهرستان میرجاوه در نقطه صفر مرزی ایران با پاکستان برای اولین بار امروزبا کامیون به کشور روسیه صادر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  اظهار داشت: با توجه به کیفیت بالای گوجه فرنگی تولیدی گلخانه‌ای یکی از کشاورزان بخش لادیز میرجاوه امسال برای نخستین بار صادرات محصول تولیدی این کشاورز به کشور روسیه انجام و مقرر شد ماهانه ۲۰۰ تن محصول تولیدی وی به این کشور صادر شود.

نجفی ادامه داد: شرایط اقلیمی شهرستان مرزی میرجاوه سبب شده انواع محصولات سردسیری، گرمسیری و نیمه گرمسیری در این شهرستان با کیفیت بسیار بالا تقریبا در حد ارگانیک تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای محصولات گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هر هکتار گلخانه سالانه افزون بر ۲۰۰ تن محصول تولید می‌کنند که در مجموع افزون بر ۵۷ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به صورت خارج از فصل و کشت‌های فشرده در بیش از ۲۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان تولید و به بازار‌های داخل و خارج صادر می‌شود.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد محصولات گلخانه‌ای استان را خیار، ۲۵ درصد را گوجه فرنگی و بقیه فلفل دلمه ای، بادمجان، توت فرنگی و سبزیجات برگی تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گلخانه‌های استان زمینه اشتغال ۲ هزار و ۵۲۰ نفر به طور مستقیم و هزار و ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.

 سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و ... دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام/.ع

صادرات گوجه فرنگی به روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار