مهرفرد خبر داد:

توزیع تخم مرغ‌های وارداتی آغاز شد/ معدوم سازی 15 میلیون مرغ تخم‌گذار صحت ندارد

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از آغاز توزیع ۱۳۰ هزارتن تخم مرغ وارداتی از امروز در بازار خبر داد.

توزیع تخم مرغ‌های وارداتی آغاز شد/ معدوم سازی 15 میلیون مرغ تخم‌گذار صحت نداردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبر، علی اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی  از آغاز توزیع ۱۳۰ هزارتن تخم مرغ وارداتی از امروز در بازار خبر داد و گفت: همین الان این میزان تخم مرغ در حال توزیع در بازار است و از این پس نیز واردات انجام می شود.  

وی با بیان اینکه محموله فعلی از کشور ترکیه وارد شده است، افزود: پاکی این محموله توسط سازمان دامپزشکی کشور تایید شده  است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.  

معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اینکه قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار به ۲۰ هزار تومان رسیده است، گفت: البته آمار، این اعداد را تائید نمی‌کند ضمن اینکه تخم‌مرغ‌های وارداتی که در میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود، به صورت شیرینگ پک شده، ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و بدون بسته‌بندی ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

مهرفرد تأکید کرد: خارج از میادین میوه و تره‌بار، سازمان‌های نظارتی باید قیمت تخم‌مرغ را کنترل کنند و ما از عرضه‌کنندگان می‌خواهیم مسائل قیمتی را رعایت  کنند تا نیازی به ورود سیستم‌های نظارتی نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دلیل گرانی تخم‌مرغ در کشور، با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اکثر کشورهای دنیا شیوع پیدا کرده است، افزود: کشورهایی مثل آلمان، فرانسه و چین نیز با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. سویه‌های این بیماری مدام در حال تغییر است و پرندگان مهاجر، علت شیوع آن هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این بیماری در کشور ما نیز شیوع یافته و باعث معدوم شدن مرغ تخمگذار شده است، در واکنش به اینکه ۱۵ میلیون مرغ تخم گذار بر اثر بیماری آنفلوآنزای پرندگان در کشور از بین رفته است، تصریح کرد: عدد ۱۵ میلیون صحت ندارد اما چند میلیون مرغ از بین رفته و تولید کاهش یافت.

مهرفرد با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای مقابله با شرایط به وجود آمده، گفت: در مناطق پاک، جوجه‌ریزی در حال انجام است تا برای تأمین مشکلی در آینده پیش نیاید.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه ظرفیت صادرات ۲۰۰ هزار تن تخم‌مرغ از کشور را داریم، بیان کرد: البته سه ماهی است که صادرات تخم‌مرغ را از کشور قطع کردیم.

به گفته وی تعرفه صادرات تخم‌مرغ نیز از ۵۵ درصد به ۵ درصد کاهش یافته و اجازه واردات این کالا را صادر نموده‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: هر کسی مجاز است که تخم‌مرغ وارد کند اما باید در شبکه‌ای که برای تنظیم بازار تعریف شده، آن را توزیع کند؛ بنابراین لازم است که با اتحادیه سراسری مرغداران میهن در این زمینه هماهنگ باشد. ضمن اینکه تمهیدات لازم اندیشیده شده تا این تخم‌مرغ‌ها در میادین میوه و تره‌بار توزیع شود.

انتهای پیام/

تعرفه صادرات تخم مرغ کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Malaysia
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۶ دی ۱۳۹۶
خوب تخم مرخ نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۴ دی ۱۳۹۶
چرا هرروز شاهد گرانی هستیم چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۴ دی ۱۳۹۶
يك كارمند معمولي هم ميتونه اين كارها را بكند
آخرین اخبار