موزه راه آهن گلستان در سکو ایستاد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان از راه اندازی موزه راه آهن در شهرستان ترکمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛  ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان در جلسه‌ی حفظ، نگهداری و معرفی میراث صنعتی راه آهن و نقش آن در توسعه کشور که دیروز ۴ دی ماه برگزار شد گفت: در راستای ظرفیت سنجی و شناسایی قابلیت ها، نیاز سنجی و تهیه طرح و محتوای این پرونده، این اداره کل مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از منابع استانی در بودجه امسال اختصاص داده است که پس از انجام این مطالبات سایر فرآیند‌های طرح در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: به ثمر رسیدن این طرح نیازمند توجه مسوولین کشوری و استانی و همچنین مشارکت مسوولین شهرستانی است که در آینده نه چندان دور شاهد ارتقای گردشگری فرهنگی و پایدار در این منطقه خواهیم بود.

کریمی اضافه کرد: این موزه با همکاری اداره کل راه آهن، در شهرستان ترکمن ایجاد خواهد شد.

همچنین در ادامه این جلسه قربانی مدیر کل راه آهن شمال شرق (۲) کشور گفت: در استان گلستان ظرفیت‌های گوناگون فضایی و نمونه‌های جذاب قابل نمایش در موزه وجود دارد، از این رو ما آمادگی خود را در پیشبرد این طرح اعلام می‌کنیم.

در این جلسه همچنین ایمانیان معاون میراث فرهنگی استان، حمیدی مدیر امور موزه‌های استان و نصیری رییس میراث فرهنگی شهرستان ترکمن حضور داشتند.

در پایان جلسه مقرر گردید تا سایر اقدامات، در قالب تشکیل کمیته مشترک در اسرع وقت پیگیری شود.

انتهای پیام/ق
 

راه اندازی موزه راه آهن در شهرستان ترکمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار