شایعه وقوع زلزله‌های اخیر بر اثر فناوری هارپ تکذیب شد +فیلم

روز گذشته در برنامه فرمول یک، محقق پژوهشگاه بین‌المللی زلزله، شایعه وقوع زلزله بر اثر فناوری هارپ را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زلزله 5.2 ریشتری شامگاه 29 آذر ملارد استان البرز که در تهران نیز به وضوح احساس شد، باعث شد بسیاری از  تهرانی ها منزل خود را ترک کنند و تاصبح در خیابا ن ها به سر برند. پس از وقوع این زمین لرزه، بازار شایعات در میان شهروندان تهرانی داغ شد. عده ای این زمین‌لرزه را آزمایش موشکی و عده دیگر فناوری هارپ دانستند.

در همین زمینه برنامه فرمول یک  روز گذشته، به بهانه  سالروز  زلزله بم، میزبان مهدی زارع استاد دانشگاه  و محقق پژوهشگاه بین‌المللی زلزله و مهندسی زلزله بود و پیرامون زلزله اخیر و شایعات آن به گفتگو پرداخت.

زارع در پاسخ به سوال سید علی ضیاء مجری برنامه پیرامون این که شایعاتی در مورد اینکه زلزله های اخیر در ایران  غیرطبیعی است  و بر اثر موشک و چیزهای دیگر به وجود آمده است گفت: این شایعات درباره مسائلی چون هارپ، بمب، موشک و بمب اتمی مطرح شده است. تفکیک زلزله‌های طبیعی و غیرطبیعی امروزه در ایران و جهان ممکن است و اگر هر کدام از این اتفاقات، طبیعی نباشد مطمئنا  قبل از اینکه در ایران اعلام شود زلزله است، تمام شبکه های جهانی اعلام می کنند اتفاقی غیرطبیعی در ایران رخ داده است.

وی در ادامه گفت: هیچ بشری تا به حال به عمق 21کیلومتری  زمین دسترسی نداشته  است؛ حتی اگر در نقطه 5کیلومتری ازگله  بمب مستقیم هسته ای  هم بیندازند، نمی تواند زلزله  7.3 ریشتر را در عمق 21 کیلومتری تحریک کند.

این پژوهشگر اذعان داشت: حتی اگر در کرمانشاه و تهران و کرمان بمب هم بیندازند نمی تواند تا این حد نفوذ کند. زارع تاکید کرد: فناوری هارپ حداکثر در عمق 10 کیلومتری  در دریاهاست و زلزله حدودی 1 تا 2 ریشتر ایجاد می کند و در معادن هم در اطراف تهران هر روز چنین زلزله هایی ایجاد می شود.

صحبت‌های زارع را در ویدئوی زیر می‌بینید.



انتهای پیام/

درفرمول یک مطرح شد: فناوری هارپ حداکثر در عمق 10 کیلومتری  دریاها رخ می دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۱۷:۵۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام این شایعات مردم رابدبخت کرده هراتفاقی می افته هزارتا شایعه پشت سرش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۰۶ دی ۱۳۹۶
بالأخره مردم نیاز بود یه تکونی بخورند
Iran (Islamic Republic of)
تبسم
۱۹:۲۲ ۰۵ دی ۱۳۹۶
ممنون که اطلاع رسانی کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۵ دی ۱۳۹۶
خدا کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۵ دی ۱۳۹۶
به جای اینکه همه چیز رو تقصیر هارپ و بمب و ... بیندازیم بهتره به فکر اصلاح اعمال و رفتار خودمون باشیم