قدرت موشکی ایران هرگز قابل مذاکره نیست

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه قدرت موشکی ایران هرگز قابل مذاکره نیست، گفت: اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران بر پایه دانش بومی و تلاش شهدا به دست آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار سید هاشم غباثی فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه  برقراری امنیت پایدار در صنعت هوانوردی مرهون تلاش های سپاه حفاظت هواپیمایی است، گفت: سپاه حفاظت هواپیمایی مکانیزم برقراری امنیت پرواز را با توجه به تهدیدات جدید بروز رسانی کرده و کارکنان این مجموعه با طرح‌های نوین مقابله با طرح‌های تروریستی آشنا شده اند.

وی افزود: خطوط هوایی در سراسر جهان بستر تردد حجم بسیار زیادی مسافر و بار هستند و فرودگاه‌ها نیز یکی از حساس‌ترین پایانه‌های حمل و نقل در ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هستند، از همین رو حفظ امنیت پایدار در مجموعه حمل و نقل هوایی و صنعت هوانوردی رسالت اصلی سپاه حفاظت هواپیمایی است.

ناکامی چندین مورد طرح هواپیماربایی با وجود گارد آهنین

سردار غیاثی با بیان اینکه عملکرد درخشان سپاه حفاظت هواپیمایی باعث شده در دنیا به آن لقب «گارد آهنین» داده شود، بیان کرد: این مجموعه که از سال ۱۳۶۳ کار خود را آغاز کرده موفقیت چشمگیری در برقراری امنیت پایدار در خطوط هوایی داشته و چندین مورد طرح هواپیماربایی را ناکام گذاشته است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه استفاده از طرح‌های حفاظتی بومی و تجهیزات امنیتی تولید داخل کشور از شاخصه‌های برجسته سپاه حفاظت هواپیمایی هستند، گفت: موفقیت‌های درخشان این مجموعه علاوه بر تکیه بر توان داخلی، مرهون بهره گیری جوانان انقلابی سپاه حفاظت هواپیمایی از بُنیه دینی و معارف اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به بروز حوادث تروریستی در فرودگاه‌های جهان طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: در سال‌های اخیر فرودگاه‌ها به یکی از مراکز مورد توجه گروه‌های تروریستی تبدیل شده اند و بر همین اساس سپاه حفاظت هواپیمایی مکانیزم برقراری امنیت پرواز را با توجه به تهدیدات جدید بروز رسانی کرده و کارکنان این مجموعه با طرح‌های نوین مقابله با طرح‌های تروریستی آشنا شده اند.

سردار غیاثی تصریح کرد: مسئله امنیت و حفاظت صنعت هوانوردی در جهان به صورت یک دانش تخصصی تعریف شده و تجهیزات و پروتکل‌های تامین امنیت پرواز در صورتی محقق می‌شوند که توسط نیرو‌های زبده‌ای نظیر سپاه حفاظت هواپیمایی اجرایی شوند.

مقابله با تهدیدات جدید وظیفه سنگین  سپاه حفاظت هواپیمایی

وی با گرامیداشت فرارسیدن پنجم دی ماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی، گفت: آمادگی همه جانبه برای مقابله با تهدیدات جدیدی که متوجه صنعت هوانوردی است  که این وظیفه سنگین بر دوش سپاه حفاظت هواپیمایی قرار گرفته و برقراری امنیت پایدار در صنعت هوانوردی مرهون تلاش‌های این نهاد است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه بروز هرگونه حادثه در فرودگاه‌ها تاثیر منفی در ابعاد سیاسی و اقتصادی کشور‌ها دارد، ادامه داد: کارکنان سپاه حفاظت هواپیمایی اخلاق نیکو، مدارا و انصاف را در برخورد با مسافران و کادر هواپیما سرلوحه کار خود قرار دهند و با دقت حداکثری نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند.

وی با تجلیل از خانواده‌های سپاه حفاظت هواپیمایی، گفت: نوعِ کار و مشغلۀ کارکنان سپاه حفاظت هواپیمایی بصورتی است که بدون حمایت و همراهی خانواده‌ها موفقیت آنان در انجام ماموریت خطیر امنیت پرواز محقق نمی‌شود.

سردار غیاثی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اتهام زنی بی اساس آمریکا به جمهوری اسلامی ایران، گفت: شکست سنگین طرح‌های آمریکا و استکبار جهانی در منطقه غرب آسیا واهمه‌ای در وجود صهیونیست‌ها ایجاد کرده و آنان را به تکاپو انداخته تا توطئه جدیدی را بر علیه ملت ایران طراحی کنند.

آمریکا حامی و توسعه دهنده‌های گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه

وی با بیان اینکه اتهام زنی به ایران با هدف انحراف افکار عمومی جهان از مسئله فلسطین و یمن صورت می‌گیرد، گفت: آمریکا حامی و توسعه دهنده‌های گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه است و با فروش انواع سلاح‌ها به کشوری مانند عربستان در جنایت‌های این کشور در حق مردم و کودکان مظلوم یمن شریک است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه قدرت موشکی ایران هرگز قابل مذاکره نیست، گفت: اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران بر پایه دانش بومی و تلاش شهدایی همچون سردار شهید حسن تهرانی مقدم بدست آمده و حافظ ملت ایران در مقابل هرگونه تهدید خارجی است.

سردار غیاثی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله با هرگونه تهدیدی آمادگی کامل دارد، گفت: در صورت بروز تهدید بر علیه ملت ایران هیچ جغرافیای امنی برای نیرو‌ها و منافع دشمنان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان وجود نخواهد داشت.


انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.