ناصری:

کتاب های کمک درسی نامناسب آفت نظام تعلیم و تربیت است

دبیر جشنواره کتاب رشد با انتقاد از کتاب‌های نامناسب آموزشی گفت: کتاب‌های غیراستاندارد آفت نظام آموزشی تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد ناصری دبیر پانزدهمین جشنواره کتاب رشد در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت این جشنواره  در دفتر سازمان پژوهش برگزارشد، عنوان کرد: با توجه به مصوبه 828 شورای عالی آموزش و پرورش منابع آموزشی و پرورشی در فرایند یادگیری پایدار دانش‌آموزان موثر است و باید از کتاب‌های کمک آموزشی مناسب پشتیبانی شود البته در کنار این مساله باید از توزیع کتاب غیر استاندارد در مدارس هم جلوگیری شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره رشد از سال 1378 آغاز شده و کتاب کمک آموزشی مناسب تلقی می‌شود که داور از 100 امتیاز به آن 60 امتیاز بدهد و جشنواره کتاب رشد 11 دی در دارالفنون برگزار می‌شود که 2800 کتاب از 400 ناشر به جشنواره راه یافته است.

دبیر پانزدهمین جشنواره کتاب رشد با بیان اینکه در این دوره 30 گروه داوری حضور دارد و در نهایت 10 اثر برگزیده خواهند شد، گفت: تولیدکنندگانی که میخواهند همکاری موثری با آموزش و پرورش داشته باشند باید فرآیند برنامه درسی و اهداف و دیدگاه‌های حاکم بر آن را بهتر بشناسند و اکر کتاب های کمک درسی مبتنی بر اهداف آموزش و پرورش نباشند، در آموزش اختلال ایجاد می‌شود.

دوز بالای کتاب کمک درسی مانند دارو خطرناک است

ناصری تصریح کرد: وجود کتاب‌های کمک درسی که هدف آنها اغلب کنکور است با این حجم بالا در دوره متوسطه مخرب است در واقع کتاب کمک درسی به مثابه دارو بوده که باید دوز مناسبی از آن مصرف شود و مصرف بالای آن خطرناک است. متاسفانه اولیای ما فکر میکنند هرچه کتاب کمک درسی بیشتری مصرف کنند بهتر است و این اشتباه است.

دبیر پانزدهمین جشنواره رشد یادآورشد: بازار کمک درسی اکنون حضور قدرتمندی در زندگی دانش آموزان دارد کرد و اگر روزی کتابهای درسی ما تحت تاثیر کتاب های کمک درسی قرار بگیرد این آفتی برای جامعه خواهد بود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار