هزار وعده خوبان یکی وفا« بکند »

کرمانشاه به واسطه زلزله۷/۳ریشتر ۱۷۱۸پس لرزه که۴۹مورد آن بالای ۴ریشتر بود در ماه گذشته تیتر اول خبری بسیاری رسانه های جهان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ کرمانشاه به واسطه زلزله۷/۳ریشتر، ۱۷۱۸پس لرزه که۴۹مورد آن بالای ۴ریشتر بود در ماه گذشته، تیتر اول خبری بسیاری از رسانه های جهان شد و پس از این واقعه ناگوار سیل کمک های مهربانانه مردمی با برنامه و بی برنامه به ۷شهرستان زلزله زده جاری شد.

طی نیازسنجی ها در زمانی که بردن نام اقلامی که مختص بهداشت برای بانوان است راحت شد،اسم بسیاری از شهرستان های کرمانشاه برای ملت و دولت شناخته شد،دردها به یاری فضای مجازی، رسانه و نقل قول ها عیان شد و درمان ها نیز بی برنامه و با برنامه شروع شد.

اما هنوز دردها پابرجا و آثار فاجعه طبیعی و ویرانی ها در تن و روح مردم مصیبت دیده جاری است.

داغی که بر دلهاست با سرمای شب های طولانی شهر آوارها،عجیب عجین شده و درد ممتد آوارگی نگذاشت برای عزیزانشان که خاک نقابشان است مراسم سوگواری بگیرند.چه نوعروسانی که بختشان سیاه شد و چه کودکانی که لکنت زبانشان درمان نشده است.

اینجا استان کرمانشاه است شهری که بهره اش از مرزنشینی دیدن صحنه های بیشتر جنگ،خسارت و بازارچه های مرزی بی ثمر است.
شهری که به واسطه کم مهری مسئولینش رتبه هایی دارد که قلم از نوشتنش شرم دارد.

شهری که هنوز آثار جنگ در میدان های مینی که خنثی نشده در او تمام نشده و حالا زلزله فقط۵۵۵روستایش را با خاک یکسان کرده است.
شهری که فراموش می شود گاهی...

شهری که شهره است به پهلوانی اما دیگر پهلوانان ملت او را از یاد نبردند و به چشمان خونبار خود دید هر کس از هر دیاری هر چه در طبق اخلاص داشت فرستاد تا ثابت کند کرمانشاه تنها نیست.

آمار کشته های زلزله زدگان نزدیک به ۶۲۰نفر اعلام شده است و پرونده کشته شدگانی از زلزله که هنوز باز است.

در این زلزله مهیب بیش از۱۴هزار مجروح و ۱۸۰۰عمل جراحی که نیاز به دوران نقاهت پس از جراحی و درمان دارند و بی شک زیر چادر و شرایط غیراستریل مشقت بار خواهد بود.

در حالی که بسیاری از خانوارها چادرنشین هستند وهنوز روند اسکان موقت و سرعت توزیع کانکس ها لاک پشتی است، تا پایان دی ماه باید منتظر وعده مسئولین برای اسکان موقت باشند.

درکشوری که تجربه مقابله با حوادث، بلایای طبیعی و جنگ را دارد و از بررسی همین تجربه ها در اسکان موقت در زلزله بم،ورزقان و آذربایجان و... باید استفاده می شد و نشد‌. و زلزله زدگان هنوز کپر می سازند چون به چادرهایی که به دلیل نمناکی و در جوار فاضلاب هستند ساس میزند و گاه عقرب و مار به آنها نفوذ می کند اطمینان ندارند. منتظرفوتبالیست ها،گزارشگران وهنرمندانی می شوند که نقششان دیگر ورزشی و هنری نیست و خیر و مهرآفرین مردم و سرزمین شان شده اند.

امروز ۴۵روز از خبر زلزله استان کرمانشاه که رفتار طبیعی زمین است می گذرد و مسئولین قوه قضائیه در بازدید از این مناطق به کرمانشاه سفر کرده اند حامل اخباری برای آبادانی و عمران آن هستند.

باشد که خردمهندسی و مدیریت هایی که زلزله زدگان نیازمندش هستند انجام شود و زلزله سبب خیر برای مرزنشینان غرب کشور شود.

انتهای پیام/ا

 نویسنده :سپیده امیری

زلزله در شهرستان های کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار