باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

ماجرای افزایش وام ازدواج به 15 میلیون و مخالفت دولت چیست؟

مهمترین دغدغه امروز جوانان و علت کاهش آمار ازدواج مشکلات اقتصادی است و تنها طرحی که می تواند جوانان را ترغیب به ازدواج کند وام ازدواج است.

چشم انتظار جوانان برای افزایش وام ازدواج /نمایندگان مجلس تصمیم نهایی را چگونه خواهند گرفت؟به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هر جوانی برای تشکیل زندگی نیازمند یکسری عوامل است که از جمله این عوامل تامین منابع مالی ، اشتغال ، مسکن و... است اما برای تامین همین منابع باید پشتیبانی هم باشد.

مهمترین دغدغه امروز جوانان و علت کاهش آمار ازدواج مشکلات اقتصادی است و تنها طرحی که می تواند جوانان را ترغیب به ازدواج کند وام ازدواج است.

برای دریافت وام ازدواج زوج ها باید ضامنی که کارمند رسمی دولت است وهمچنین برای صدور گواهی کسر از حقوق هیچ مشکلی نداشته باشد فراهم کنند که این برای بسیاری از جوانان امکان پذیر نیست.

 

10 درصد منابع قرضه الحسنه به حل مشکلات جوانان اختصاص یافته است

شکور پورحسین، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد افزایش وام ازدواج گفت:  در گذشته وام ازدواج 3 میلیون تومان بود که هم اکنون این وام به 10 میلیون تومان افزایش یافته است و تاثیر این افزایش را می توان در تسهیل ازدواج جوانان به خوبی مشاهده کرد.


پور حسین با تاکید بر اینکه این وام ازدواج از منابع بودجه دولت تامین نمی شود، گفت:دولت از منابع قرض الحسنه 10 درصد آن را به حل مشکلات جوانان اختصاص داده است و از منابع قرض الحسنه جاری وام ازدواج را تامین خواهد کرد که با این روند می توان وام ازدواج جوانان را افزایش داد.

وی ادامه داد: اخیرا در مصوبه مجلس دریافت وام ازدواج جوانان شتاب بیشتری پیدا کرده است و مجلس دولت را مکلف کرده تا چند بانک را برای تسریع این کار معرفی کند.

مجلس با وام 15 میلیونی ازدواج موافق است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال موافقت مجلس شورای اسلامی با افزایش وام ازدواج از 10 میلیون به 15 میلیون را می دهیم چراکه ما برای رفاه جوانان تلاش می کنیم.

 این درصورتی است که مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان درباره اظهارات عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص افزایش وام ازدواج به 15 میلیون تومان گفت: پیشنهاد افزایش وام ازدواج در مجلس مطرح شده که این افزایش جزء لایحه دولت نیست.

افزایش وام ازدواج در لایحه بودجه سال 97 دولت نیست

وی با بیان اینکه ما از افزایش وام استقبال می کنیم، گفت: اگر این مبلغ افزایش یابد ما ازآن استقبال می کنیم اما مجلس باید سرفصل تامین در آمدی این افزایش وام را نیز مشخص کند چرا که افزایش وام ازدواج در لایحه بودجه سال 97 دولت نیامده است.

 تندگویان در خصوص تصمیم گیری افزایش وام ازدواج جوانان در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش این وام موافقت و آن را مصوب کنند ما هیچ مخالفتی با این تصمیم گیری نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: درلایحه مجلس شورای اسلامی افزایش هر موردی باید در مرحله اول،  محل تامین در آمد آن مشخص شود تا دولت بعد ها دچار مشکل نشود.

تندگویان:ما به عنوان دولت تابع تصمیم مجلس هستیم

معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: دولت برای بودجه سال 97 لایحه را تقدیم مجلس کرده است اما مجلس هرچیزی را که ابلاغ کند ما به عنوان دولت تابع تصمیم مجلس خواهیم بود.

همه جوانان چشم انتظار تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین منابع مالی هستند .

انتهای پیام/

افزایش وام ازدواج به 15 میلیون تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۹ دی ۱۳۹۶
باافزایش وام آمارازدواج هم افزایش میابدخواهشاتصویبش کنین
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۳:۵۲ ۰۷ دی ۱۳۹۶
تورا به امام حسین وام ازدواج ۱۵ میلیونی را تصویب کنید خواهش میکنم اینجور به خیلی از جوونا کمک میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۸ دی ۱۳۹۶
چرا تامین مالی در حقوق های نجومی راحته اما در دادن وام که بعداً مسترد خواهید کرد، تامین مالی مشکله ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۴ ۰۷ دی ۱۳۹۶
وام ازدواج رو بیشتر کنید خیلی عالیه ولی باز پرداختش رو کم نکنید.
الان ده میلیون میدین چهارساله بانک ها اولش پونصد هزار تومان ازش کم میکنن و هر سال هم سیصد هزارتومان هم بابت کار مزد یک سال از وام گیرنده میگیرن . یعنی ده میلیون هست وام ازدواج اخر کار یک میلیون هفتصد باید کار مزد بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۷ دی ۱۳۹۶
من ثبت نام وام ازدواج کردم ولی گفتند چون وام گیرنده عروس است باید گواهی اشتغال و شغل باید داشته باشد
Kazakhstan
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۵ دی ۱۳۹۶
این کمترکاری هست که میتونین واسه ماجووناانجام بدین پس خواهشن بهش عمل کنین
Iran (Islamic Republic of)
یک جوان پشت نوبت وام
۲۱:۱۵ ۰۵ دی ۱۳۹۶
وام اگه وام قرض الحسنه هست پس چرا سود داره؟؟؟برای وام و شرایط‌وام اشک منو که در آوردن... حالا من که شهرستانی لب مرز افغانستان هستم با مدرک دانشگاهی باید برم پیک موتوری بشم تو شهرستان یا متصدی یک سوپر با ماهی۶۰۰ تومن که ۵۰۰ تومنش میره روی وام ما بقیشم که باید گدایی کنم بدم اجاره خانه و برای خورد و‌خوراکم که روزه بگیرم....
حق نگهدار.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۲۱:۰۲ ۰۵ دی ۱۳۹۶
افزایش وام خوبه ای کاش توضمانت زیادسخت گیری نمیکردن وای کاش تودادن وام سرعت عمل داشتن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۱ ۰۵ دی ۱۳۹۶
اخه تا کی بقران دیگه مغزم کار نمیده دوسال رفتم خدمت اومدم. بدون هیچ پشتیبان مالی حتی هزار تومن نداشتم به هزار بدبختی یه مغازه زدم. که اینم از بس بازار کساده باید جمعش کنم الانم نامزدم پول ندارم ازدواج کنم نامزدم میخاد ولم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۵ دی ۱۳۹۶
کی پرداخت میکنن حالا ما محتاجیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۵ دی ۱۳۹۶
همون ده تومنم بدن ما راضییم یسالو نیمه تونوبتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۵ دی ۱۳۹۶
وام باید بدون عوض باشد .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۵۵ ۰۵ دی ۱۳۹۶
خدا کنه 15 میلیونش کنن به خدا وضع مالیم خیلی خرابه جرات زن گرفتن هم ندارم با این که هر روز کار میکنم نمیتونم مخارج روزانمو بدم خواهش میکنم تصویبش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۵ دی ۱۳۹۶
تصویبش کنییییییییییییییید
آخرین اخبار