محمدی نسب مطرح کرد؛

ترس از زلزله دردی از کسی دوا نمی‌کند

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: روی زمین ۴ ریشتر زلزله می‌آید اما به دلیل ترس و اضطراب در ذهن مردم زلزله ۸ تا ۹ ریشتری رخ می دهد و باید توجه داشت که این ترس دردی از کسی دوا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود محمدی نسب دبیرکل جمعیت هلال احمر در مراسم بزرگداشت استاد علی‌اکبر صنعتی، اظهار کرد: روی زمین ۴ ریشتر زلزله می‌آید اما به دلیل ترس و اضطراب در ذهن مردم زلزله ۸ تا ۹ ریشتری رخ می دهد و باید توجه داشت که این ترس دردی از کسی دوا نمی‌کند.

 وی تصریح کرد: وحشت از وقوع زلزله طبیعی است اما آنچه که در زلزله کرمان طی روزهای اخیر به چشم خودم مشاهده کردم، هجوم عجیب مردم و وحشت بی حد و اندازه آنان بود و بهتر است به جای ترس مراقب باشیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: در زلزله اخیر استان کرمان، در مجموع ۲۰۰۰ واحد مسکونی تخریب شدند و یا دیگر قابل سکونت نیستند اما، بیش از ۲۰ هزار خانواده به دلیل وحشت و ترس از زلزله به بیرون از خانه های خود که سالم مانده بودند، آمدند و برای دریافت کمک‌های امدادی به نیروهای جمعیت هلال احمر مراجعه کردند.

محمدی نسب تاکید کرد: اساس فعالیت جمعیت هلال احمر اتکاء به فعالیت‌های داوطلبانه است و معمولا از هر جمع ۸ نفره تنها یک نفر کارمند و حقوق بگیر این مجموعه است و بقیه افراد به صورت داوطلب در مسائل مختلف، جمعیت هلال احمر را همراهی کرده و شاید تنها هزینه رفت و آمد خود را از این مجموعه دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: اغلب نیروهایی که از جمعیت هلال احمر به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند، نیروهای داوطلب بودند و با پوشیدن کاور داوطلبی هلال احمر، در اموری چون آواربرداری و امدادرسانی مشارکت می‌کردند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: استاد صنعتی با انگیزه غیرمادی و خداپسندانه، عمر خود را صرف تحقق اهداف بشر دوستانه کرد و از سال ۱۳۲۳ تا سال ۱۳۸۵ عمر خود را وقف انجام کارهای داوطلبانه کرد.

محمدی نسب یادآور شد: در میان داوطلبان جمعیت هلال احمر افراد با انواع جایگاه های شغلی حضور دارند اما، هنرمندان نقش قابل توجهی را در انجام فعالیت های داوطلبانه و خدا پسندانه ایفا می کنند.

وی افزود: در خصوص حضور و فعالیت هنرمندان در بین داوطلبان جمعیت هلال احمر، در واقع می توان گفت که هنرمندان مدل ارتباط جمعیت هلال احمر با جامعه را آسمانی می‌کنند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: زلزله بم یکی از تلخ‌ترین خاطره‌ها را برای نیروهای جمعیت هلال احمر به جا گذاشت و البته این تلخی برای مردم شهر بم به مراتب بیشتر و سنگین تر است.

محمدی نسب تاکید کرد: رفتار مردم تهران و راه بندانی که پس از زلزله اخیر در استان تهران که کانون وقوع آن در شهر ملارد بود رخ داد، جای تعجب دارد و وحشت مردم از این حادثه بسیار عجیب بود.

وی اضافه کرد: هیچ فردی در زلزله اخیر تهران بر اثر سقوط آوار فوت نکرده و فوت تنها جان باخته زلزله فوق مربوط به ترس و اضطراب ایجاد شده برای او بود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر یادآور شد: مردم پس از وقوع زلزله تهران، از ترس قالب تهی کردند و این ترس تنها با ایجاد آمادگی کاهش پیدا خواهد کرد که  بهتر است به جای ترس آموزش امدادی مورد نیاز در زمان وقوع زلزله را در پیش بگیریم.

انتهای پیام/

 صحبت های مهم دبیرکل جمعیت هلال احمر در مراسم بزرگداشت استاد علی‌اکبر صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار