تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس در آذربایجان غربی

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی از تشکیل کارگروه ساماندهی مد ولباس در استان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت‎الاسلام محمدباقر کریمی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی  از تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: هفته آینده کارگروه ساماندهی مد و لباس آذربایجان غربی کار خود را با تشکیل اولین جلسه آغاز می کند  که  نظارت بر محصولات و طرح‎های ارائه شده در نمایشگاه‎های عفاف و حجاب و مد و لباس برعهده این کارگروه است و هر فرد حقیقی یا حقوقی که قصد ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی را دارد باید طرح‌ها و محصولات خود را به کارگروه ساماندهی مد و لباس معرفی کرده و مجوز دریافت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هدف از ایجاد کارگروه ساماندهی مد و لباس را یافتن بازار فروش برای اصناف مختلف ندانست و ابراز کرد: این کارگروه یک نهاد فرهنگی و به دنبال ایجاد فرهنگی منطبق بر خواسته‎های اسلامی و ایرانی است که در آن نیاز به پوشش مناسب برای همه اقشار جامعه اعم از بانوان و آقایان مدنظر گرفته شود.

وی با توجه به ضرورت مقابله با گسترش فرهنگ غیرایرانی و غربی در کشور، افزود: نمایشگاههای مد و لباس، عکس و تصویر با موضوع عفاف و حجاب و شوهای زنده لباس جملگی باید مورد نظارت و دقت قرار گیرند تا به اسم ترویج فرهنگ دینی فرهنگ غربی را با عدم رعایت مسائل شرعی ترویج نکنند.

کریمی با اشاره به عدم استقبال جوان‎های متدین و مذهبی از طرح‎ها و مدل‌های ارائه شده در نمایشگاههای حجاب و عفاف، تصریح کرد: کار نهادهای فرهنگی کشور نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف و رفع تضاد بین حجاب و عفاف با مد و زیبایی است تا در عین حفظ پوشش صحیح اسلامی به طرح‎هایی که برای همه اقشار جذابیت دارند دست یافت.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه تاسیس کننده نمایشگاه‎ها اعم از افراد حقیقی، حقوقی و نهادهای دولتی است، افزود: هر فرد یا بخشی که قصد ایجاد نمایشگاه مد و لباس دارد باید طرح خود را به کارگروه ساماندهی مد و لباس ارائه دهد و این نهاد از همه طرح‏ها و ایده‎هایی که در این بخش معرفی شوند استقبال می کند.

وی در پایان از امکان عضویت تمامی طراحان مد و لباس در صندوق هنرمندان خبر داد و گفت: این صندوق آمادگی ارائه خدماتی از قبیل وام‌ و بیمه هنرمندان را اعلام کرده و از عضویت همه هنرمندان عرصه‌های مختلف به ویژه طراحان مد و لباس استقبال می‌کند

انتهای پیام/ح

کارگروه مد و لباس در آذربایجان غربی تشکیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.