سود 30 میلیون تومانی دلالان در فروش مورانو + جدول خودروهاي وارداتي

در شرایطی بهای هر دستگاه خودرو مورانو در کمرگ 37.4 میلیون تومان اعلام شده که هم اکنون این خودرو در بازار آزاد با قیمتی حدود 110 میلیون تومان به فروش می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، با توجه به تعرفه 90 درصدی واردات خودرو و هزینه های مربوط به شماره گذاری، حمل و نقل و ... بهای این خودرو در بازار حداکثر باید حدود 80 میلیون تومان باشد در حالی که مورانو در حال حاضر در بازار قیمتی حدود 110 میلیون تومان دارد.


اختلاف قیمت گمرک و بازار مورانو از سود 30 میلیونی تومانی دلالان و واسطه از فروش این خودرو خبر می دهد.


در آبانماه 10 محموله بالای 100 دستگاهی وارد کشور شده است که بخش عمده ای از آن خودروهای کره ای بوده است. از 10 محموله بزرگ وارداتی خودرو در آبانماه هفت محموله از کشور کره به ایران صادر شده است.


بر اساس آمارهای گمرک از تراز تجاری کشور طی آبانماه امسال بزرگترین محموله های خودروی وارداتی کشور که شامل بیش از 100 دستگاه خودرو بوده اند از کشورهای کره، ژاپن و چین به ایران وارد شده اند.


جمع تعداد خودروهای وارداتی در این محموله ها 2046 دستگاه بوده که ارزش کل این محموله ها معادل 35.5 میلیون دلار (37 میلیارد تومان) بوده است.


بزرگترین محموله آبانماه مربوط به واردات 301 دستگاه هیوندا گرنجور با قیمت هر دستگاه 19.8 میلیون تومان بوده است و گرانترین خودرو در این محموله ها شامل 100 دستگاه خودروی نیسان مورانو بوده است که هر یک از آنها 37.4 میلیون تومان در گمرک قیمت گذاری شده اند.


مورانو یکی از برندهای شرکت نیسان موتورز ژاپن به شمار می‌رود و توسط پارس‌خودرو و همچنین بخش خصوصی، به بازار ایران عرضه شده است.


این خودرو دارای حجم موتوری 3500 سی‌سی است و به واسطه آن 234 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. پشت فرمان این خودرو شش سیلندر می‌توان سرعت 250 کیلومتر در ساعت را تجربه کرد.


مورانو که هم‌اکنون مدل 2010 آن نیز در بازار کشور موجود است، گیربکسی شش دنده دارد که به صورت اتومات تعویض می‌شود. این خودرو دارای باک بنزینی 82 لیتری است و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 8.9 لیتر بنزین می‌سوزاند.


در مورد تجهیزات ایمنی و رفاهی مورانو می‌توان به سیستم ترمز ضدقفل ABS، کیسه ایمنی هوا (ایربگ )، فرمان تلسکوپی، آینه‌های برقی مجهز به سیستم مخصوص دید در شب، مانیتور مخصوص برای دید عقب و سنسور پارک در جلو و عقب آن اشاره کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار