نیرو‌های اعزامی اسپانیا به کاتالونیا از این ایالت باز می‌گردند

سخنگوی وزارت کشور اسپانیا از بازگشت نیرو‌های پلیس اعزامی مادرید به کاتالونیا که پیش از برگزاری همه پرسی جدایی به این منطقه اعزام شده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت کشور اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد نیرو‌های امنیتی که پیش از برگزاری همه پرسی جدایی کاتالونیا به این منطقه اعزام شده بودند، به محل خدمت خود باز می‌گردند.

این سخنگو اظهار داشت نیرو‌های پلیس و ماموران امنیتی که اواخر ماه سپتامبر به کاتالونیا اعزام شده بودند، به طور تدریجی از این ایالت خارج می‌شوند و عملیات بازگشت آنان به محل‌های خدمتی اصلی روز شنبه آینده به پایان می‌رسد.

وی به شمار نیرو‌های اعزامی اشاره‌ای نکرد، اما روزنامه «ال پائیس» در مطلبی نوشت پس از جدی شدن تصمیم مقامات محلی کاتالونیا برای برگزاری همه پرسی، تعداد ۱۰ هزار مامور امنیتی به مناطق مختلف این ایالت و به ویژه بارسلون، مرکز آن اعزام شده بودند.

با نزدیک شدن زمان برگزاری این همه پرسی، نیرو‌های پلیس اعزامی از مادرید وارد عمل شده و با توسل به خشونت با تظاهرکنندگان، شرکت کنندگان در همه پرسی و مسئولان حوزه‌های رای گیری تلاش کردند از وقوع این رخداد جلوگیری کنند.

تصاویر خشونت بار برخورد پلیس اسپانیا با معترضان کاتالونیا بازخورد بسیاری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد. به گفته منابع بیمارستانی، در خشونت‌های قبل و بعد از برگزاری همه پرسی، دست‌کم ۹۲ کاتالونیایی زخمی شدند. اما منابع نزدیک به جدایی طلبان شمار زخمی‌ها را نزدیک به ۹۰۰ نفر اعلام کردند.

ایالت کاتالونیا از نیرو‌های امنیتی محلی خود برخوردار است که نقشی حاشیه‌ای را در ایفای امنیت ایالت بر عهده دارند.

 انتهای پیام/

بازگشت نیرو‌های امنیتی اعزامی مادرید به کاتالونیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار