با مصوبه مجلس؛

دستگاه‌ها باید سالانه گزارش اقداماتشان در اجرای لایحه حمایت از حقوق معلولان را ارائه دهند

نمایندگان دستگاه‌ها را مکلف کردند تا هر سال گزارش اقدامات انجام شده خود درباره اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان را ارائه دهند.

دستگاه‌ها باید سالانه گزارش اقداماتشان در اجرای لایحه حمایت از حقوق معلولان را ارائه دهندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی امروز (چهارشنبه، 6 دی ماه) مجلس و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه حمایت از حقوق معلولان ماده‌های 33، 34 و 35 را بررسی و تصویب کردند.

طیق ماده 33، دستگاه‌های مشمول باید هر سال گزارش اقدامات انجام شده خود را در خصوص اجرای این قانون و قانون تصویب کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت مصوب 13 آذرماه سال 1387 به کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای این قانون ارسال نمایند.

بر اساس ماده 34 ، قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مصوب 16 اردیبهشت ماه سال 1383 از تاریخ لازم‏‌الاجرا شدن این قانون فسخ می‏‌شود.

طبق ماده 35، آیین‏‌نامه‎‏های مورد نیاز این قانون ظرف مدت شش‌ماه پس از ابلاغ آن به استثنای موارد مصرح در این قانون، توسط وزارت، سازمان و مراجع مرتبط تهیه می‏‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌‏رسد.

در تبصره این ماده آمده است: مادامی که آیین‏‌نامه‌‏های این قانون به تصویب نرسیده‏ است، آیین‏‌نامه‏‌های قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در صورت عدم مغایرت با این قانون به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار