رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛

نبود نقدینگی لازم در حوزه تجهیزات پزشکی و داروی/ بروز مشکلات متعدد به دلیل تأخیر در پرداخت‌های سازمان‌های بیمه‌گر

نبود نقدینگی لازم در حوزه تجهیزات پزشکی و داروی/ بروز مشکلات متعدد به دلیل تأخیر در پرداخت‌های سازمان‌های بیمه‌گر
اصغری: متأسفانه به دلیل تأخیر در پرداخت بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر مشکل نقدینگی در حوزه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی وجود دارد.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اصغر‌‌ی معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو صبح امروز در مراسم گردهمایی مدیران تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: در این اجلاس مدیریت‌ هزینه‌ها در خصوص تسهیلات‌ پزشکی بیشتر مورد نظر ما قرار دارد تا تداوم‌ تأمین تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها با توجه به انجام طرح تحول نظام سلامت انجام شود.

وی بیان کرد: در طرح تحول نظام سلامت تأمین تجهیزات و ملزومات بیماران به وسیله بیمارستان‌ها انجام می‌شود که ما باید در ادامه راه از این مسئله صیانت‌ کنیم.

چالش‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان

اصغر‌ی در خصوص چالش‌های موجود در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: متأسفانه یکی از چالش‌های مهم‌ نبود نقدینگی و محقق نشدن طلب تجهیزات پزشکی است به طوری که در حدود 2 هزار میلیارد در حوزه دارو و 2 هزار میلیارد در حوزه تجهیزات پزشکی هنوز نقدینگی‌ انجام نشده است.

وی ادامه داد: بیشتر منابع مورد نیاز و طلب‌ تجهیزات پزشکی و دارویی از سازمان‌های بیمه‌ای بوده که به دلیل تأخیر در پرداخت بیمارستان‌ها را دچار مشکلاتی کرده است.

وی تأکید کرد: تفاوت بین بیمارستان‌های آموزشی و درمانی در این است که برخی از تجهیزات که سرمایه‌ای بوده باید به شکلی باشد که در حین ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مسئله‌ آموزش نیز اتفاق بیافتد‌ و تجهیزات مورد نیاز در بیمارستان‌های آموزشی باید سریع‌تر تأمین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار