هشدار شهردار تهران به حضور مردم در پمپ بنزین ها پس از زلزله

شهردار تهران گفت: حضور مردم در پمپ بنزین ها بسیار خطرناک است چرا که با وجود ماشین‌های بزرگ حمل بنزین بین ماشین‌های شهروندان و یک جرقه حادثه بسیار بزرگی اتفاق می‌افتد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران در حاشیه جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران صبح امروز با بیان اینکه افسران کشیک همه دستگاه‌ها و نهادها پس از وقوع زلزله کاملا آمادگی داشتند، گفت: به محض وقوع زلزله دستگاه‌ها بدون آنکه چیزی به آنها ابلاغ شود، اقدامات خود را انجام دادند.

نجفی گفت: شهروندان پس از زلزله شب گذشته آرامش بیشتری نسبت به هفته گذشته نشان دادند.

شهردار تهران در توضیح مختصات زلزله شب گذشته افزود: این زلزله در انتهای گسل اشتهارد رخ داد. در این گسل هنوز تنش لزره‌ای به چشم می‌خورد و مردمی که در محدوده این گسل به خصوص ملارد سکونت دارند ، باید آمادگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در گسل شمال تهران هیچ تنش و لرزه غیرعادی ثبت نشده است، تصریح کرد: ما باید آمادگی خود را حفظ کنیم و دستگاه‌های عضو ستاد بحران نیز در آمادگی کامل هستند.

نجفی با اشاره به تهیه نقشه "تخلیه امن اضطراری" تاکید کرد: برای هر محله تهران نقشه‌ای را تهیه کردیم که در سایت شهرداری تهران موجود است.

وی بیان کرد:در این نقشه قید شده است که در صورت وقوع زلزله، شهروندان در خود محله برای اسکان موقت به کجا مراجعه کنند.

شهردار تهران ادامه داد: در زمان وقوع زلزله از محله خود خارج نشوند چراکه این ترددها موجب می‌شود عملیات کمک رسانی با مشکل انجام شود. خواهش دوم من مربوط به مراجعه به پمپ بنزین‌ها است. بسیار عجیب است که زلزله اتفاق بیفتد و مردم در پمپ بنزین‌ها باشند. این کار بسیار خطرناکی است که هفته پیش از سر گذرانیدم.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: هفته گذشته ماشین‌های بزرگ حمل بنزین بین ماشین‌های شهروندان گرفتار شده بودند و این در حالی است که در این شرایط در صورت بروز یک جرقه کوچک حادثه بسیار بزرگی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

 زلزله 4.2 ریشتری شب گذشته تهران را لرزاند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۷ دی ۱۳۹۶
واقعا خیلی خطرناکه من هم همش به این فکر بودم چرا پس از زلزله مردم به پمپ بنزین ها می روند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۶ دی ۱۳۹۶
یکی از کارهای عجیب مردم در هنگام زلزله
آخرین اخبار