مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم؛

ساخت سیلوی جدید ذخیره گندم در قم

در حال حاضر تنها یک سیلوی ذخیره آرد و گندم در قم وجود دارد که با توجه به جمیعت و حوادث احتمالی بسیار آسیب‌پذیر است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ مجید آوری فرد ، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قمظهر امروز در کارگروه سیاست‌گذاری آرد و نان استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: باید در برابر تخلفات نانوایی آزادپز برابر قانون تخلفات نظام صنفی برخورد شود چراکه عدم تبعیت از قانون مشکلات و نارضایتی‌های فراوانی را برای جامعه به وجود آورده است.

وی افزود: استفاده از آردهای غیراستاندارد توسط برخی نانوایی‌های آزادپز تقلب محسوب شده که باید با موازین و ضوابط قانونی با آن‌ها برخورد شود.

مدیرکل هماهنگی  امور اقتصادی استانداری قم با تأکید بر اهمیت استفاده از آردهای باکیفیت عنوان کرد: باید واحدهای مختلف تولید نان در استان قم از آردهای مخصوص خود استفاده کرده تا هویت نان‌های مختلف حفظ شود.

آوری فرد تأکید کرد: باید نانوایی‌های آزاد پز را ملزم به استفاده از آردهای سبوس‌دار کرد چراکه ادامه این روند به خسارت و زیان نانوایی‌های دولتی و یارانه‌ای تمام می‌شود چراکه بسیاری از واحدهای آزاد پز از موازین خاصی در زمینه‌های قانونی استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به تعداد واحدهای تولیدی آزادپز در زمینه تولید نان سنگک ادامه داد: در استان قم 68 واحد تولیدی سنگک آزاد پز وجود دارد که باید ساماندهی شود تا کیفیت ارائه و عرضه نان به جامعه مناسب شود همچنین باید ساماندهی‌های نانواهایی آزاد پز به نحوی باشد که از چارچوب‌های قانونی پیروی کند.

مدیرکل هماهنگی دفتر امور اقتصادی استانداری قم تأکید کرد: میزان  سبوس‌گیری واحدهای تولیدی آرد سنگک تا پایان دی ماه باید از 15 درصد به میزان 12 درصد برسد.

آوردی عنوان کرد: باید مشوق‌های مالی برای سرمایه‌گذاری در بخش احداث سیلوهای جدید به دلیل تأمین امنیت غذایی استان ایجاد شود چراکه در حال حاضر تنها یک سیلوی ذخیره آرد و گندم در قم وجود دارد که با توجه به جمیعت و حوادث احتمالی بسیار آسیب‌پذیر است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اهمیت در نظر گرفته شدن موازین پدافندی در احداث سیلوی جدید شهر قم ابراز کرد: باید سیلوی جدید به نحوی احداث شود که سازوکارهای پدافندی در آن سنجیده شود تا امکان امدادرسانی و ارائه خدمات در شرایط مختلف امکان داشته باشد.

انتهای پیام/ت

لحاظ سازوکارهای پدافندی در سیلوهای آرد و نان جدید قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.