رئیس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر‌ در علوم پزشکی مطرح کرد؛

ضرورت تدوین استاندار‌های استفاده از لیرز در کشور/ بیشترین عوارض استفاده از لیزر

رزاقی گفت: بیشترین عوارض در استفاده از لیزر در زمینه زیبایی است، زیرا افرادی در این زمینه فعالیت می‌کنند که فاقد مهارت کافی هستند.

ضرورت تدوین استاندار‌های استفاده از لیرز در کشور/ بیشترین عوارض استفاده از لیزربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا‌ رزاقی‌ متخصص اورولوژی  و رئیس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر‌ در علوم پزشکی و وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی‌ در یازدهمین کنگره‌ انجمن‌ علمی – پزشکی لیزر ایران‌ که صبح امروز‌ در مجموعه‌ فرهنگی – ورزشی میلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لیزر‌ سابقه طولانی در رشته پزشکی دارد به طوری که بیش از 30 سال از استفاده از لیزر‌ در کشور ما می‌گذرد‌.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این کنگره‌ها این است که بتوانیم از لیزر‌ استفاده بهینه‌ بکنیم. لیزر در برخی از موارد‌ برای درمان‌ و در پاره‌ای از مواقع‌ برای تشخیص‌ بیماری‌ها استفاده می‌شود.

کاربرد‌های لیزر در پزشکی‌

متخصص اورولوژی  و رئیس مرکز تحقیقات کاربرد لیزر افزود:  لیزر در پزشکی‌ کاربرد‌های گسترده‌ای دارد که از جمله این کاربردها‌ می‌توان به درمان ضایعات‌ پوستی، وار‌یس، عیوب‌ انکساری و تسکین درد اشاره کرد به طور کلی برای تشخیص بیماری‌های خوش‌ خیم از لیزر‌ استفاده می‌شود. لیزر همچنین در زمینه زیبایی‌ نیز کاربرد دارد از لیزر‌ در زمینه زیبایی‌ برای برداشتن موهای زائد‌، جوانسازی‌ پوست و برداشتن چربی‌ها استفاده می‌شود به کمک لیزر‌ می‌توانیم‌ چربی‌ها را کاهش دهیم‌ و به درمان کبد چرب‌ کمک کنیم‌.

رزاقی‌ تأکید کرد: بیشترین‌ عوارض‌ لیزر را در حوزه‌ زیبایی‌ شاهد هستیم‌ زیرا اغلب‌ افرادی در این زمینه کار می‌کنند که دوره‌های آموزشی لازم را نگذرانده‌اند و یا حتی پزشک‌ نیستند‌. ما باید ایمنی و سلامت لیزر‌ را در نظر بگیریم‌.

وی تصریح کرد: ما در زمینه لیزر باید‌ خط مشی‌ها و استانداردهای‌ استفاده از لیزر را تدوین کنیم برای این منظور باید چک‌ لیست‌هایی را تهیه کنیم تا افرادی که با لیزر‌ کار می‌کنند بدانند چه شاخص‌هایی را باید رعایت کنند در این صورت ما شاهد کمترین‌ آسیب‌های وارد شده به افراد در زمینه لیزر‌ هستیم‌.

رزاقی‌ یادآور شد: خوشبختانه اکنون‌ دستگاه‌هایی در زمینه لیزر در کشور ساخته شده است که برای توسعه هر چه بیشتر این دستگاه‌ها نیازمند حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار