ایجاد کمربند سبز در طرح تفصیلی شهر اردبیل

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ایجاد کمربند سبز در طرح تفصیلی شهر اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در نشست مشترکی به منظور تبادل نظر در خصوص  اجرای برنامه های پیشنهادی در مناسبت های زیست محیطی و همچنین موضوعات و مباحث حوزه محیط زیست شهری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زیست محیطی استان اردبیل خواستار توجه ویژه شورای شهر اردبیل به حوزه محیط زیست شهری شد.

وی ضمن تشریح وظایف و تکالیف دستگاه های اجرایی استان در خصوص مدیریت پسماند بر اجرای طرح مجتمع بازیافت و تولید برق از زباله شهری تاکید کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بر بهره‌مندی از کار علمی و کارشناسی در امر مدیریت پسماند و استفاده از تکنولوژی مدرن در دفع اصولی انواع پسماندها تاکید نمود.

خداپرست با اشاره به فعالیت 6 سازمان مردم نهاد در حوزه محیط زیست استان گفت: سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان توانسته اند با ایجاد حساسیت های لازم در سطوح مختلف جامعه به عنوان الگویی موفق در حفاظت و حراست از محیط زیست استان باشند که از جمله این برنامه ها طرح کمپین "نه به کیسه های پلاستیک" و توزیع کیسه های پارچه ای توسط انجمن حیات پاک در فروشگاه های بزرگ، طرح پاکبانان محرم و... است.

وی با اشاره به اینکه بمنظور اعلام وضعیت کیفی هوای شهر اردبیل در حال حاضر اردبیل تنها یک ایستگاه سنجش کیفی هوا در محل موزه تاریخ طبیعی اردبیل قرار دارد بر مساعدت شهرداری اردبیل برای تهیه یک ایستگاه و نصب آن در مرکز شهر اردبیل تاکید کرد.

رئیس شورای شهر اردبیل نیز با اشاره اینکه نگاه ما در مجموعه شورا اجرای طرح ها و پروژه ها در راستای حفظ محیط زیست است و براساس این دیدگاه، توسعه شهر به توسعه پایدار می انجامد.

پوستی افزود: توجه به مدیریت پسماند، افزایش فضای سبز و اختصاص اعتبار برای پروژه های زیست محیطی از اولویت برخوردار است و در طرح تفصیلی شهر اردبیل ایجاد و گسترش کمربند سبز شهر اردبیل مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر نقش سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست پر رنگتر از گذشته است تاکید کرد و گفت: شورای شهر و شهرداری اردبیل از اجرای برنامه های زیست محیطی در راستای اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان سازی حمایت می نماید.  

انتهای پیام/ح

فعالیت 6 سازمان مردم نهاد در حوزه محیط زیست استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.