فرصت ۳ روزه فدراسیون ووشو برای بازگرداندن وزن حذف شده ساندا

فدراسیون ووشو در تلاش است تا وزن منهای ۷۵ کیلوگرم ساندا را به بازی‌های آسیایی بازگرداند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای المپیک آسیایی اقدام به حذف وزن منهای 75 کیلوگرم ساندا از بازی های آسیایی جاکارتا کرده است. وزنی که به گفته رئیس فدراسیون ووشو با حذف آن ایران بیشترین ضرر را خواهد کرد چرا که ووشوکار تیم ملی ایران در این وزن قهرمان جهان است.

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفتگو با رادیو درباره این موضوع گفت: در این دوره با شرایط عجیبی مواجه هستیم. رشته های متعددی اضافه شده است. برای مدال گیری میزبان قواعد بازی بهم ریخته شده است و رشته هایی را اضافه کرده اند که خیلی شناخته شده نیستند. این اتفاق اصالت بازی های آسیایی را زیر سوال برده است.

او ادامه داد: شورای المپیک آسیا در اواخر فروردین ماه ۱۵ مدال طلا ووشو را به ۱۲ مدال کاهش داد که با اعتراضات جدی ما و فدراسیون آسیایی ووشو، توانستیم دوباره ۱۵ رویداد را به دست آوریم. 2 هفته پیش جلسه هماهنگی سرپرستان کاروان های ورزشی بازی های آسیایی جاکارتا برگزار شد و مطلع شدیم که در دفترچه ۱۴ رویداد برای رشته ووشو وجود دارد و وزن منهای ۷۵ کیلوگرم ووشو ساندا حذف شده است.

علی نژاد اظهار کرد: در جلسه هیئت رئیسه ووشو آسیا این موضوع مطرح شد. جالب این که آن ها هم ابراز ناراحتی و بی اطلاعی کردند و گفتند این تصمیم راسا توسط شورای المپیک آسیا گرفته شده است.

رئیس فدراسیون ووشو خاطر نشان کرد: تغییر دفترچه دشوار است. تا پایان دسامبر تکلیف مشخص می شود که آیا می توانیم این وزن را برگردانیم یا نه؟ ما در این وزن قهرمان جهان داریم و بیشترین ضرر را می کنیم. امیدواریم در این چند روز بتوانیم شورای المپیک آسیا را راضی کنیم تا از این تصمیم صرف نظر کند.

انتهای پیام/

اظهارات علی نژاد درباره بازی های آسیایی جاکارتا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار