مداوای بیماران در راهروی شفاخانه هرات به دلیل کمبود امکانات + تصاویر

شفاخانه حوزوی ولایت هرات آنقدر شلوغ است که بیماران حتی در راهروهای آن پتو پهن کرده و روی آن دراز می‌کشند تا داکتر آنها را ویزیت کرده و مداوا کند.

مداوای بیماران در راهروی شفاخانه هرات به دلیل کمبود امکانات + تصاویربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شفاخانه حوزوی ولایت هرات، تنها شفاخانه بزرگ و مجهز در غرب افغانستان است که افراد زیادی از ولایت‌های غربی برای تداوی به آن مراجعه می کنند.

این شفاخانه آنقدر شلوغ است که بیماران حتی در راهروهای آن پتو پهن کرده و روی آن دراز می‌کشند تا داکتر آنها را ویزیت کرده و مداوا کند.

این شلوغی باعث شده تا رفت و آمد هم با مشکل مواجه شود. در برخی از بخش‌های این شفاخانه آن‌قدر ازدحام زیاد است که وقتی گام بر می‌دارید، با بستر بیمارانی مواجه می‌شوید که به دلیل بیماری، مجبور شده‌اند به این مرکز درمانی مراجعه کنند.

برخی از این بیماران با گذاشتن چند صندلی در کنار هم، مکانی برای استراحت درست کرده‌اند و با یک یا چند پتو، سعی کرده‌اند تا خود را از سرما حفظ کنند.

 مداوای بیماران در راهروی شفاخانه هرات به دلیل کمبود امکانات + تصاویر

اما این مساله برای کسانی که از راه‌های دور به این مرکز درمانی آمده‌اند بدتر است؛ سردی هوا، کمبود امکانات و مهمتر از همه، نبود تخت شرایط را برای آنها دشوار کرده است.

بخش داخلی این مرکز درمانی که گنجایش ۱۰۰ تخت را دارد، در حال حاضر پذیرای بیش از ۱۶۰ بیمار است.

 مداوای بیماران در راهروی شفاخانه هرات به دلیل کمبود امکانات + تصاویر

فرهنگ نوشت: حدود 30 سال قبل، شفاخانه حوزوی هرات با ظرفیت ۲۰۰ تخت در مرکز شهر هرات ساخته شد. این مرکز درمانی در حال حاضر با داشتن بخش‌های زنان و زایمان و اطفال، ۶۵۰ تخت دارد.

با این وجود، این مرکز درمانی روزانه پذیرای حدود ۱۵۰۰ بیمار در بخش‌های مختلف است. همچنین روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ بیمار به صورت فوری در آن مداوا می شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار