کلاس‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر استان قم

در مدت ۶ ماه گذشته قریب به ۲ هزار نفر از معلمان ابتدایی در کلاس‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر استان قم شرکت کرده‌اند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛  ابوالفضل شریفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم ظهر امروز در کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی شورای مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه 30 سمن در کلاس آموزشی  مبارزه با مواد مخدر استان قم حضور دارند اظهار داشت: استان قم موظف به برگزاری یک کلاس آموزشی برای سمن‌ها شده و بر این اساس برای بیش از 30 سمن این کلاس‌ها برگزار می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه با در نظر گرفتن بودجه مناسب می‌توان عملکرد مطلوب‌تری در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان داشت، افزود: بودجه‌ای که برای این امر به استان قم اختصاص داده می‌شود کافی نبوده و امیدواریم مسئولان در سال‌های آینده بودجه مناسب‌تری برای استان در این حوزه در نظر بگیرند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم بیان کرد: اگر 30 میلیون تومان در اختیار داشته باشیم می‌توانیم 170 کارگاه و نمایشگاه در مدارس استان دایر کنیم، همچنین می‌خواهیم آموزش مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اعتیاد را برای خانواده‌های دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مناطق محروم را آغاز کنیم.

شریفی تصریح کرد: در این دوره از کلاس‌ها مطالب موردنیاز متناسب با سن دانش‌آموزان برایشان بیان می‌شود البته لیست مناطق محروم و نوع آموزش را دریافت و اساتید مجرب با اعزام به این مدارس، نکات لازم را برای دانش آموزان بیان می‌کنند.

 

وی گفت: در مدت 6 ماه گذشته قریب به 2 هزار نفر از معلمان ابتدایی در کلاس‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر استان قم شرکت کرده‌اند.

همچنین در این جلسه، معاون سیاسی امنیتی استانداری قم مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را سبب پیشرفت کشور در تمامی عرصه‌ها بیان و تصریح کرد: بر این اساس مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در برطرف کردن مسائل و آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد بسیار حائز اهمیت است.

 

احد جمالی با تأکید بر در نظر گرفتن عملکرد کشورهای پیشرفته و در نظر گرفتن نکات مثبت در زمینه مبارزه با مواد مخدر افزود: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم موفقِ به افزایش بودجه استان قم از 130 میلیون تومان به 760 میلیون تومان در یک عرصه شدیم.

 

وی آموزش دانش‌آموزان مقطع دبیرستان در حوزه اعتیاد را فعالیتی مطلوب دانست و ابراز کرد: فعالیت‌های صورت گرفته باید خروجی‌های مؤثر داشته باشد تا بتوان به نتایج مطلوب و مدنظر دست‌یافت.

انتهای پیام/ت

افزایش بودجه استان قم در زمینه ی مبارزه با مواد مخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار