مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر

آموزش مهارتی در بین دانشجویان استان بوشهر اجباری شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در لایه‌های مختلف جامعه گفت: با توجه به نقش مهارت در ایجاد اشتغال، آموزش مهارتی در بین دانشجویان استان بوشهر اجباری شود.

آموزش مهارتی در بین دانشجویان استان بوشهر اجباری شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرسول کازرونی ظهر امروز در بازدید از کارگاه‌های آموزشی بوشهر مهارت آموزی را در اشتغال بسیار تعیین کننده دانست و اظهار داشت: ترویج فرهنگ مهارت آموزی برای برون رفت از معضل بیکاری امری ضروری است و برای رسیدن به اهداف توسعه و اشتغال پایدار دراستان بوشهر باید گام‌های اساسی برداشته شود.

وی با تاکید بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود: نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری بوده و می‌توان با ارائه آموزش با کیفیت، زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را به ارمغان آورد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر یکی از راه‌های ایجاد اشتغال مهارت آموزی دانست و گفت: مهم‌ترین رسالت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار بوده که انتظار می‌رود مسئولان و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به مراکزآموزش فنی و حرفه‌ای گام‌های موثرتری بردارند.

کازرونی با بیان اینکه ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال برای جوانان دارد ‌خاطر نشان کرد: با ترویج فرهنگ کار و مهارت‌آموزی می توان در اشتغالزایی گام موثری برداشت. 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به اینکه مجموعه آموزش فنی و حرفه ای متشکل از افراد ماهر و دارای مهارت است و هدف اصلی آنها توانمندسازی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی است اظهار کرد: آموزش نقشی مهم در اقتصاد دارد زیرا معرف نوعی مهم از سرمایه گذاری در منابع انسانی است که با فراهم کردن زمینه‌های ارتقای دانش و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار و اشتغال در زمینه‌های مختلف به توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

وی بر نقش آموزش‌های مهارتی در توسعه جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان بوشهر، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی در رشته‌های مرتبط با صنعت گردشگری و دریا سبب رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و ریشه کن کردن بیکاری در مناطق حاشیه نشین و روستایی می‌شود.

کازرونی،  یکی از رویکرد های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را آموزش‌های بازار محور و نیاز سنجی حوزه روستایی دانست و تصریح کرد: تعامل هرچه بیشتر با سایر دستگاههای اجرایی برای برگزاری این دوره ها نیاز است. ‎

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در لایه‌های مختلف جامعه گفت: با توجه به نقش مهارت در ایجاد اشتغال، آموزش مهارتی در بین دانشجویان استان بوشهر اجباری شود.

انتهای پیام/پ

اجباری شدن آموزش مهارتی در بین دانشجویان استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.