معاون اول رییس جمهور:

باید با عزم جدی برای استحکام و ایمن سازی ساختمان‌ها تلاش کنیم

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه زلزله تهران اخطار جدی به دولت و مردم بود گفت: باید با عزم جدی برای استحکام و ایمن سازی ساختمان‌ها و مراکزی که در آن زندگی و کار می‌کنیم تلاش و فعالیت کنیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،اسحاق جهانگیری در جمع مردم روستای صالح خانی با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) گفت: خوشبختانه در این روستا با کمک دولت و مردم خانه‌های جدید برای زلزله زدگان احداث و به آن‌ها واگذار شد، اما ما نباید فراموش کنیم که در کشور ما گسل‌های فراوانی وجود دارد و هر سال در گوشه و کنار آن زلزله‌هایی به وقوع می‌پیوندد و خسارت مالی و جانی به هموطنان ما وارد می‌شود.

باید با عزم جدی برای استحکام و ایمن سازی ساختمان‌ها تلاش کنیم

معاون اول رییس جمهور افزود: ما باید این واقعیت که کشور ما کشوری زلزله خیز است را بپذیریم و با عزم جدی برای ایمن سازی ساختمان‌ها تلاش کنیم. بدون تردید اگر زلزله‌ای بزرگ در شهر‌هایی مانند تهران ایجاد شود می‌تواند آسیبی جدی به کشور وارد کند.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا برای نوسازی و مقاوم سازی ۶ میلیون واحد روستایی گفت: تاکنون ۲ میلیون واحد روستایی بازسازی و استحکام یافته است و باید با سرعت با کمک مردم به اهداف تعیین شده در این زمینه دست یابیم.

دکتر جهانگیری ادامه داد: تجربه بازسازی روستا‌های زلزله زده استان خراسان رضوی نشان داد که ما می‌توانیم در یک مقطع زمانی کوتاه کار احداث و بازسازی خانه‌ها را انجام دهیم تا مردم سرپناه مناسب برای زندگی داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه باید برای شهر‌های بزرگ کار جدی تری انجام دهیم، اظهار داشت: دولت مصمم است طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر‌های بزرگ را با کمک مردم انجام دهد.

وی با اشاره به عنایت رهبر معظم انقلاب و تذکرات ایشان برای توجه به طبقه ضعیف به ویژه تامین مسکن زلزله زدگان گفت: در استان خراسان رضوی بنیاد مستضعفان و انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن، دولت و مردم همه کمک کردند تا پیش از زمستان این واحد‌های مسکونی در اختیار مردم قرار گیرد.

دکتر جهانگیری سپس به موضوع اشتغال در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: اینکه در روستا‌ها کار مناسب برای جوانان وجود نداشته باشد شرایط مناسبی نیست دولت در این ارتباط منابع خوبی برای ایجاد اشتغال در روستا‌ها پیش بینی کرده و با سود کم آن را در اختیار مردم قرار خواهد داد.

 

انتهای پیام/پ

 

جهانگیری در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.