استاندار کرمانشاه

باید غول بیکاری را مهار کنیم

استاندار کرمانشاه گفت: نرخ بالای بیکاری می‌تواند چالشی جدی برای فرهنگ عمومی باشد و باید شرایطی را به وجود بیاوریم که این غول بیکاری را مهار کنیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   هوشنگ بازوند  استاندار کرمانشاه  امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد گفت: شورای فرهنگ عمومی از جمله اثرگذارترین شوراهایی است که در هر استان تشکیل می شود و این میزان اثرگذاری گاه از شورای اداری و شورای برنامه ریزی هم فراتر می رود.

وی افزود: هرچند شورای برنامه ریزی، محور توسعه استان را مشخص می کند ولی اگر فرهنگ را از توسعه جدا کنیم حاصل کار یک توسعه ناپایدار خواهد بود که ناتوان از ایجاد رفاه، آرامش و آسایش برای مردم است.

استاندار کرمانشاه افزود: رشد نامتوازن شهری و شکل گیری سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینی گسترده در کرمانشاه، گرفتاری های بسیار زیادی را برای فرهنگ عمومی به وجود  اورده که امروز گرفتار تبعات ناخوشایند اجتماعی آن هستیم.

 

بازوند با بیان اینکه نرخ بالای بیکاری می تواند یک چالشی جدی برای فرهنگ عمومی باشد و باید بتوانیم شرایطی را به وجود بیاوریم که این غول بیکاری را مهار کنیم، گفت: مهار غول بیکاری تنها با شعار حاصل نمی شود و توفیق در این عرصه بسیار مهم، نیازمند تولید ثروت، افزایش سرمایه گذاری و امنیت سرمایه گذاری است. فرهنگ عمومی باید به کمک سرمایه گذاران و کارآفرینان بیاید.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه شبکه های اجتماعی در صورت استفاده مناسب و هوشمندانه و مدیریت خلاقانه می توانند تبدیل به یک فرصت شوند، افزود: سرگرم شدن افراد با فضای مجازی موجب کاهش سطح مطالعه جامعه شده است و مردم به جای کتاب و روزنامه اظلاعات موردنیاز را از شبکه های مجازی می گیرند که این موضوع به فرهنگ عمومی جامعه آسیب زده است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم جامعه را به کتابخوانی و مطالعه عمیق تر و اثرگذارتر تشویق کنیم، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما وظیفه بسیار مهمی در تقویت فرهنگ عمومی و کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

 

انتهای پیام/ز

 

باید تلاش کنیم جامعه را به کتابخوانی و مطالعه عمیق تر و اثرگذارتر تشویق کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار