مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی:

شناسایی ۴۹ روستای هدف گردشگری درآذربایجان غربی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۴۹ روستای هدف گردشگری در آذربایجان غربی شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی عصر امروز دراولین نشست توسعه گردشگری و روستایی با اشاره به اهمیت بالای روستا‌ها در جذب گردشگر گفت: روستا‌های دارای پتانسیل با گردشگری می‌توانند نقش مهمی در افزایش جذب گردشگر داخلی وخارجی را به کشور ایفا کنند.

جباری بابیان اینکه بسیاری از گردشگران آرزوی استفاده از غذا‌ها و آداب ورسوم روستائیان استان را دارند گفت: درصورت ایجاد زیرساخت در این روستا‌ها می‌توان شاهد حضور گردشگر در این روستا‌ها باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: علاوه برتوسعه زیرساخت ها، هماهنگی دستگاه های دولتی جهت جذب سرمایه گذاری خارجی نیز نقش مهمی در توسعه گردشگری روستایی در استان را ایفا می‌نماید.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار میلیاردتومان برای اجرای قانون اشتغال پایدار دراستان اختصاص یافته است گفت: ازاین میزان ۴ درصد آن به استان ما اختصاص یافته که گردشگری سهم ۱۵ درصدی از آن را دارد که درصورت تخصیص این اعتبار شاهد پیشرفت چشمگیر صنعت گردشگری دراستان خواهیم بود.

جباری بابیان اینکه مجوز سرمایه گذاری برای احداث آب گرم سلماس اخذ شده است افزود: مجوز‌های لازم برای احداث سایر مکان‌های بوم گردی و اکیپ‌های گردشگری اخذشده و این اداره کل درحال احداث آن‌ها در نقاط مختلف استان است.

عشایر آذربایجان غربی نقش مهمی در محصولات دامی دارند

بهرام زینال زاده مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی ادامه داد: کشور ایران جز ۱۰ کشور برتر از لحاظ داشتن مناظر طبیعی است، اما درآمد حاصل از آن بسیار کمتر از کشور‌های دیگر است وبرای حل این مساله باید چاره جویی کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی جز استان‌های برتر کشور درحوزه عشایر ومناطق بکر درکشور است گفت: هم اکنون عشایر آذربایجان غربی نقش مهمی درتولید گوشت؛ شیر وسایر محصولات دامی وغیر دامی را دارند که درصورت حمایت می‌توانند درآمد زیادی از حوزه گردشگری را عاید استان کنند.

برنامه گردشگری برای آذربایجان غربی تدوین شود

شجاعی فرماندار ویژه مهاباد نیز با اشاره به اینکه باید توجه ویژه‌ای به بخش گردشگری شود گفت: تدوین برنامه گردشگری ویژه برای استان آذربایجان غربی که رنگین کمان اقوام و ادیان است می‌تواند در جذب و ارتقاء شمار گردشگر این استان بسیار موثر باشد.

وی افزود: باید به گردشگری بوم گردی به عنوان یک فرصت در حوزه فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال نگاه کرد.

قهرمانی مدیرکل امور روستایی استان هم گفت؛ برای پیشبرد اهداف و ارزش‌های توسعه گردشگری و بوم گردی استان باید اعتبارات و هزینه‌های لازم را از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اخذ و طرح‌های توسعه محور این حوزه را اجرایی کنیم.

وی ایجاد زمینه‌های لازم جهت مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حفظ بنا‌ها و آثار تاریخی و فرهنگی را از اقدامات این اداره کل عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در اختیار دهیاران ۷ روستای تاریخی استان در سال جاری قرار خواهد گرفت.

کهوریان معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه آذربایجان غربی پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد و نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر از امکانات زیادی برخوردار است گفت: گردشگری محرک تمام بخش‌ها و حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

در پایان این مراسم از مدیران اقامت گاه‌های بوم گردی استان تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ن.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.