نوید ادهم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آزمون استخدامی معلمان حق التدریس ملاک ارزیابی توانمندی آنهاست

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ضرورت برگزاری آزمون برای استخدام حق التدریسی‌ها را جذب افراد توانمند آموزشی دانست.

آزمون استخدامی معلمان حق التدریس ملاک ارزیابی توانمندی آنهاستمهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ضرورت برگزاری آزمون برای استخدام معلمان حق التدریس و انتقادات وارد بر آن از سوی برخی معلمان مشمول اظهار کرد: ضرورت برگزاری این آزمون از یک سو به معلمان حق التدریس و رعایت شان کاری آن‌ها بر می‌گردد از طرفی دیگر توجه به سواد علمی کشور و سطح تحصیلی دانش آموزان مورد توجه است.

وی ادامه داد: باید معلمانی در کلاس‌های درس حاضر شوند که حداقل‌های ممکن برای تدریس را داشته باشند و معلمی که توانمندی‌های کافی را نداشته از فضای آموزشی در شود.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هیچ پدر و مادری حاضر نیست فرزندش را به دست معلمی بسپارد که توان علمی لازم برای تدریس را نداشته باشد.

توجه به ارتقای سطح سواد علمی کشور

نوید ادهم در مورد اینکه توجه این چنینی به توان علمی، نشان از اطمینان نداشتن به سطح علمی معلمان حق التدریس تلقی می‌شود یا خیر؟، تصریح کرد: باتوجه به اینکه نیرو‌های حق التدریس برای مدتی محدود به کار گرفته می‌شوند، اما در طرح استخدام افراد برای ۳۰ سال کار به خدمت گرفته خواهند شد بنابراین سطوح علمی لازم نیرو‌های حق التدریس باید مورد توجه باشد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: نیرو‌های حق التدریس برای شرایط اضطرار و تامین کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش به کار گرفته شوند، اما در استخدام این گروه باید سواد علمی کشور را هم مورد توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۷ دی ۱۳۹۶
به وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان هم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۷ دی ۱۳۹۶
بله کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۷ دی ۱۳۹۶
خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۷ دی ۱۳۹۶
آخه آزمون استخدامی که میگی آیا خودت با آزمون وارد این نهاد شدیو استخدام شدی ؟؟؟
خودتون در هنگام استخدام حتی یک آزمون هم شرکت نکردین اما الان نوبت که به بقیه رسید فقط بحث آزمونو پیش میکشی!!!
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۸:۴۰ ۰۷ دی ۱۳۹۶
اینم از اون حرفاست!!!
اگه توانمند نیستن پس چگونه است که چندین ساله دارن همون دانش آموزایی که به قول شما والدینشون حاضر نیست معلم فرزندشون توانمند نباشه رو آموزش میدن.
واقعا متاسفم برای سطح فکرتون.
به نظرم اول ی آژمون برای سطح توانمندی خودتون بزارید که بفهمید توانمند بودن یعنی چی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۷ دی ۱۳۹۶
تمام این معلمان دارای مدرک دانشگاهی هستند و حداقل 5 سال با حقوق کم کار کرده اند . ساعتها دوره های ضمن خدمت گذرانده اند . کافی نیست . ولی طرف با درصدهای منفی و با سهمیه به یکباره بیاد و به بچه هامون درس بده با حقوق بالا سواد علمی داره ........ متاسفم
آخرین اخبار