«بامیان» نامزد عضویت در شبکه شهرهای یادگیرنده جهان شد

وزارت معارف افغانستان اعلام کرد که به دلیل علاقۀ وافر شهروندان ولایت بامیان به سوادآموزی، نامزد عضویت در شبکۀ شهرهای یادگیرندۀ جهان شده است.

«بامیان» نامزد عضویت در شبکه شهرهای یادگیرنده جهان شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت معارف افغانستان اعلام کرد که به دلیل علاقۀ وافر شهروندان ولایت بامیان به سوادآموزی، نامزد عضویت در شبکۀ شهرهای یادگیرندۀ جهان شده است.

سردار محمد رحیمی، معین سوادآموزش وزارت معارف افغانستان در سفری به بامیان با تجلیل از علاقمندی مردم این ولایت به سوادآموزی گفت: علاقمندی دختران و پسران و همچنین کهنسالان نسبت به آموختن علم در بامیان سبب شده است که این ولایت در سال آینده نامزد عضویت در شبکۀ شهرهای یادگیرندۀ جهان از سوی یونسکو  شود.

به گفتۀ وی در اجلاس بزرگ سالانۀ این شبکه که در کشور کوریا برگزار شده بود، اعضای شبکه یادگیرندۀ جهان از مقامات افغانستان خواست که یکی از ولایات کشور را نامزد شبکه شهرهای یادگیری جهان نمایند.

آقای رحیمی با بیان اینکه اکنون در سطح افغانستان بیش از 400 هزار نفر مصروف سواد آموزی هستند و قرار است تا سه ماه دیگر 300 هزار نفر از این برنامه ها فارغ شوند افزود: عضویت بامیان در این شبکه سال آینده در کابل اعلام خواهد شد.

گفتنی است که 47 شهر از 33 کشور دنیا از سوی کمیته اعضای سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) به عنوان شهرهای خلاق دنیا پذیرفته شده‌اند.

هدف از ایجاد این شبکه، ارتقای یادگیری مادام‌العمر و افزایش سطح آگاهی شهروندان در جهت ایجاد شهرهای یادگیرنده پایدار از طریق توانمندسازی فردی و اجتماعی، توسعه اقتصادی و پیشرفت فرهنگی، و توسعه پایدار است.

بامیان پیش از این به دلیل داشتن قدمت تاریخی، آثار باستانی، فرهنگ بومی و صنایع دستی عضویت شبکه شهرهای خلاق جهان در سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) را به دست آورده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار