آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

ترویج فضای نوآوری علمی در حوزه‌های علمیه

آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به جشنواره ی علامه حلی بر شناخت استعدادهای برتر و ترویج فضای نوآوری علمی در حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

ترویج فضای نوآوری علمی در حوزه‌های علمیهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛پیام آیت‌الله مکارم شیرازی،از مراجع عظام تقلید به نهمین جشنواره علامه حلی به این شرح  است:

لازم می‌دانم تشکیل این جشنواره پژوهشی را به همه دست‌اندرکاران و همه شما عزیزان شرکت‌کننده تبریک بگویم.


عالمان بزرگوار شیعه در طول تاریخ همواره پیشگامان عرصه تحقیق، نوآوری و تولید علم بوده‌اند. پویایی فقه شیعه برگرفته از نگاه بلند فقهایی است که در مکتب اهل‌بیت(ع) درس تعقل و تدبر را آموخته‌اند.

جمال‌الدین حسن‌بن‌یوسف بن مطهر معروف به علامه حلی(ره) یکی از اندیشمندانی است که در عمر پربرکت هشتادساله خود به نشر علوم و معارف اهل‌بیت(ع) پرداخت و آثار فقهی و اصولی و کلامی فراوان و کتاب‌های ادبی، تفسیری متعددی از خود به یادگار گذاشت.تلاش‌ها و مجاهدت‌های این عالم کم‌نظیر تا جایی بود که پیش از بلوغ و در سنین کودکی به مقامات عالی علمی و درجه اجتهاد نائل آمد.

امید است که طلاب جوان ضمن مطالعه احوال بزرگان و علمای سلف همانند علامه حلی(ره) و شناخت نیازهای روز جامعه، دامن همت به کمر زده و در نشر و گسترش معارف ناب اهل‌بیت(ع) و پاسخگویی به شبهات مخالفان تلاش مضاعف نمایند.

بر مسئولان حوزه علمیه است تا با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، زمینه رونق روحیه پژوهشگری را در طلاب جوان ایجاد نموده و ضمن شناخت استعدادهای برتر و حمایت از آن‌ها، در ترویج فضای نوآوری علمی در حوزه‌های علمیه کوشا باشند.

در پایان از تمامی مسئولان و برگزارکنندگان جشنواره علامه‌حلی(ره) که رقابت علمی سازنده و مؤثری را در بین طلاب جوان و مستعد کشور ایجاد کرده‌اند تشکر نموده و برای موفقیت همه طلاب جوان و اساتید محترم دعا می‌کنم.

انتهای پیام/ش

پیام آیت الله مکارم شیرازی به جشنواره ی علامه حلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار