اغاز عملیات اجرایی قطعه نخست راه آهن زاهدان - مشهد گناباد

عملیات اجرایی قطعه نخست در مسیر شمال به جنوب راه آهن زاهدان - مشهد از یونسی به گناباد در جنوب خراسان رضوی امروز پنجشنبه طی مراسمی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در این مراسم گفت: ساخت این قطعه از مسیر ریلی شمال به جنوب با دستور معاون اول رئیس جمهوری که به خراسان رضوی سفر کرده است آغاز شد.

وی اعتبار لازم برای این طرح را ۵۴۲ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: امیدواریم خط ریلی این مسیر طی سه سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل ادامه داد: همچنین عملیات ساخت خط آهن چابهار - زاهدان از جنوب به شمال به طول ۶۱۰ کیلومتر به هشت قطعه اجرایی تقسیم و از سه سال پیش آغاز شده و عملیات اجرایی آن شامل زیرسازی، روسازی و ساخت ایستگاه‌ها توسط پیمانکاران ایرانی در دست انجام است.

وی افزود: اتصال چابهار به مشهد و توسعه ترانزیت محور شرق به خصوص به کشور‌های آسیای میانه و مرکزی، دسترسی افغانستان به آب‌های آزاد و ارتباط هند به آسیای میانه و مرکزی از مزایای این خط ریلی است.

خادمی اجرای راه آهن چابهار - مشهد را بزرگترین و طولانی‌ترین پروژه ریلی کشور توصیف و بیان کرد: تکمیل این پروژه نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که دولت از منابع مختلف همچون پیوست بودجه و سرمایه گذاری خارجی تامین اعتبار آن را انجام خواهد داد.

وی از اتمام مطالعات قطعه دوم پروژه تا بیرجند خبر و ادامه داد: در صورت تامین اعتبار پروژه اجرایی این بخش نیز آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل گفت: در بودجه سال آینده دولت در اعتبارات راه آهن تنگنا‌هایی وجود دارد که تامین اعتبار از سایر منابع علاوه بر بودجه با استفاده از فاینانس و اوراق مشارکت توسط دولت برای افزایش اعتبار پروژه‌ها انجام خواهد شد.

فرماندار گناباد نیز گفت: اجرای راه آهن یونسی به گناباد با ایجاد زیرساخت در اقتصاد شهرستان و منطقه باعث پایداری اشتغال خواهد شد.

محمدعلی نبی پور به معادن گناباد اشاره و بیان کرد: توسعه راه آهن دسترسی به بازار را برای این معادن و صنایع گناباد آسانتر می‌کند و زمینه سازی رشد و توسعه اقتصادی باعث افزایش رضایتمندی مردم و ماندگاری منابع انسانی در شهرستان خواهد بود.

گفتنی است پروژه احداث راه آهن گناباد به یونسی که جزئی از پروژه بزرگ راه آهن زاهدان به مشهد است با پیگیری دکتر بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان پس از مشخص شدن مسیر و تحویل آن به پیمانکار صبح امروز پنجشنبه ۷ دیماه ۹۶ آغاز شد.

انتهای پیام/ف

عملیات اجرایی قطعه نخست راه آهن زاهدان - مشهد گناباد اغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
تمام بودجه صرف پرداخت حقوق کارمندان دولتش میشود, دیگر بودجه ای برای طرح های عمرانی باقی نمی ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
ساخت قطارحومه ای اراک _ شهرجدید مهاجران. برقی کردن راه آهن اراک _ قم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
دو خطه کردن راه آهن اراک _ قم _ تهران