عضو مجلس اعیان انگلیس خواستار بازگشایی سفارت کشورش در سوریه شد

عضو مجلس اعیان انگلیس روز پنجشنبه بازگشایی سفارت این کشور در دمشق پایتخت سوریه را خواستار شد.

عضو مجلس اعیان انگلیس خواستار بازگشایی سفارت کشورش در سوریه شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، کارولین کاکس، عضو مجلس اعیان انگلیس، روز پنجشنبه بازگشایی سفارت انگلیس در دمشق پایتخت سوریه، را خواستار شد. کارولین کاکس در این باره گفت: «انگلیس به زودی اطلاعات مستقیمی را از آن چه که در سوریه رخ می دهد دریافت می کند و این اطلاعات از منابع دیگری مانند ترکیه و غیر از آن نیست».

کاکس افزود: «سیاست انگلیس از همان آغاز مبتنی بر تغییر دولت در سوریه از طریق حمایت مالی از مخالفان میانه رو بوده است؛ البته تحولات جاری در این کشور ثابت کرد چیزی به نام مخالفان میانه رو وجود ندارد و این سیاست انگلیس فاجعه جدیدی را مانند آن چه که در عراق و لیبی رخ داد ایجاد خواهد کرد. این نگرانی و دغدغه اصلی تعدادی از شخصیت های سیاسی و نمایندگان پارلمان انگلیس است».

وی اظهار کرد حمایت مالی دولت انگلیس از به اصطلاح «مخالفان میانه رو» تنها به معنای شعله ور کردن جنگ و افزایش درد و رنج مردم سوریه است و برخی از گزارش ها تائید می کند دولت انگلیس مالیات دریافتی از مردم را به تامین بودجه گروه های تروریستی اختصاص داده است. این نماینده مجلس اعیان انگلیس خاطرنشان کرد تحریم ها و اقدامات یکجانبه کشورهای غربی علیه سوریه ، تاثیر منفی زیادی بر مردم ساده و عادی این کشور داشته است؛ تا جایی که آنها برای دستیابی به تجهیزات پزشکی و درمانی، دارو و مواد غذایی مور نیاز با سختی های زیادی دست به گریبان هستند. این در زمانی است که بازسازی سوریه در زودترین زمان ممکن امری ضروری است.

کارولین کاکس از دولت انگلیس درخواست کرد به حق مردم سوریه در تعیین سرنوشت و آینده خود احترام بگذارد. وی نشست هایی را که در آستانه برای حل بحران سوریه برگزار شد و کنفرانس گفتگوی ملی سوری-سوری را که قرار است در آینده در شهر سوچی روسیه برگزار شود، برای کمک به مردم این کشور و بازسازی آن بسیار مهم توصیف کرد.

وی حمایت روسیه از سوریه را در جنگ با گروه تروریستی داعش ستود و از دولت انگلیس خواست با روسیه درباره راه های حل بحران سوریه و اتخاذ موضعی مطمئن به سود مردم این کشور گفتگو کند.

انتهای پیام/

مقام انگلیسی خواستار بازگشایی سفارت این کشور در دمشق شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار