امام جمعه اصفهان:

کسانی از فتنه در امان خواهند بود که با شعائر الهی خود را واکسینه کنند

امام جمعه اصفهان گفت:کسانی از فتنه در امان خواهند بود که با شعائر الهی خود را واکسینه کنند البته کسانی که ضعف وجودی و دینی دارند فریب فتنه‌گران را خواهند خورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: هشیارترین افراد کسی است که عیب خود را بداند و خود را از نافرمانی خدا دور بداند.

وی در خصوص بحث ریشه‌های فتنه از نگاه امیرالمؤمنین تصریح کرد: بر این اساس ریشه فتنه دو چیز است، یکی هوای نفس و دوم بدعت‌هایی‌ست که به وجود می‌آورند که با هوای نفس سازگار ولی منطبق با قرآن نیست ریشه دیگر فتنه هم تبعیت افراد از اینهاست.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: اگر اولیا و انبیای الهی توفیقی که دنبال می‌کردند حاصل نشده به دو دلیل فتنه فتنه‌گران و دیگری اطاعت مردم بوده است.

وی تصریح کرد: بر اساس فرموده قرآن هر پیامبری آمد صاحبان زر و زور آن قوم با او مخالفت کردند، صاحبان زر و زور خیلی زود متوجه می‌شدند که آبشان با انبیای الهی در یک جوی نمی‌رود اما مگر با فتنه‌گری و فریب مردم نمی‌توانستند بر اولیا خداوند پیروز شوند.

طباطبایی‌نژاد یکی از دلائل پیروزی فتنه گران را بی بصیرتی و جهل مردم در طول تاریخ بوده دانست و گفت: درست مثل ماجرای شورش یاوران امام علی در جنگ صفین پس از اینکه قرآن ها را به نیزه زدند، بی بصیرت‌ها نفهمیدند که امام مفسر قرآن است و برای آن می‌جنگد و معاویه حیله‌گر است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه اگر حق ممزوج به باطل نشود و حق خالص باشد مردم پیرو باطل نمی‌شوند، تصریح کرد: در فتنه با مخلوط کردن حرف حق و باطل مردم را فریب می‌دهند.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: معاویه می‌گوید حکمیت قرآن که این بخش درست است، امریکا می‌گوید حقوق بشر و صلح و حتی حق حیوانات را باید رعایت کرد این حرف درست است اما هزاران نفر در فلسطین و یمن و جاهای دیگر بمباران می‌شوند اما خبری از حرف‌های قشنگ نیست.

وی خاطرنشان کرد: کسانی از فتنه در امان خواهند بود که با شعائر الهی خود را واکسینه کنند البته کسانی که ضعف وجودی و دینی دارند فریب فتنه‌گران را خواهند خورد، البته فتنه‌گران هم همه مردم را نمی‌توانند فریب دهند و این بستگی به میزان آمادگی مردم دارد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه مردم اصل هستند، تصریح کرد: باید با بصیرت باشیم تا بیچاره وامانده نشویم، همواره مردم هستند که با بصیرت مملکت را حفظ کرده و با بی بصیرتی آن را به زمین می‌زنند.

وی در بخش پایانی خطبه اول گفت: امید است با توجه به الزامات و مقابله با فتنه‌ها در برابر انقلابی که خود مردم از بانیان آن بودند را به دست امام زمان(عج) برسانیم.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم با اشاره به انواع غفلت بیان داشت: توجه به برخی موارد مانع از غفلت خواهد شد باید از مسجد و ذکر خدا و یاد الهی غافل نشویم چراکه با ورود به ورطه غفلت زمینه برای پذیرش مفاسد فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به رحلت آیت‌الله حائری شیرازی گفت: ایشان فردی متقی و طینت پاک با سوابق طولانی خدمت بوده که قبل و بعد از انقلاب در حال هدایتگری بودند.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شهادت شهید علی خوش‌لفظ، بیان داشت: شهید خوش‌لفظ هفته گذشته از بین ما رفت و خدمات زیادی به مردم داشت، وی 11 مرتبه در جبهه‌های جنگ مجروح شده تا عملیات کربلای 5 که بعد از آسیب نخاعی دیگر نتوانست اعزام شود.

وی ادامه داد: این شهید با همین وضع 10 کتاب نوشته که یکی از کتاب‌های وی که رهبر انقلاب هم مقدمه‌ای برای آن نوشتند کتاب وقتی مهتاب گم شد است، وی یک انسان والایی بود که تا آخرین لحظات زندگی روحیه انقلابی بودن را از دست نداد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به فرارسیدن رحت حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: حضرت معصومه از سال‌های آغاز حضور امام رضا در مشهد در فکر حضور در کنار امام بود اما بعد از حرکت علی رغم استقبال مردم قم بیمار شد و رحلت کردند.

وی با اشاره به علاقه امام رضا و حضرت معصومه خواهر تنی ایشان، گفت: امام رضا(ع) در مورد رحلت ایشان فرمودند ما قبری هم نزد مردم قم داریم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مردم اصفهان در 8 دی زودتر از بقیه حقیقت و بصیرت خود را نشان دادند؛ ادامه داد: امسال در همه شهرها در روز 9 دی مردم به صحنه خواهند آمد و بصیرت و حمایت خود را از نظام انقلاب اعلام خواهند کرد
باید اعلام کنیم که سختی‌ها را تحمل می‌کنیم چرا که در شرایط فعلی دشمن به شکل خاصی با ما در نبرد است.

وی با اشاره به برخی تجمعات ناشی از مشکلات اقتصادی گفت: باید توجه داشت که در چه شرایط خاصی هستیم و علی رغم مشکلات باید توجه داشت که این صحبت درست نیست که دولت می‌تواند کاری برای مردم کند اما نمی‌خواهد که باور چنین موضوع غلطی نتیجه بی‌بصیرتی است.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: به خاطر مشکلاتی که البته معتقدیم هست، نباید سیاه‌نمایی کرد باید دید ریشه مشکلات چیست و آن را حل کرد قطعاً مشکلاتی نظیر کم آبی با تظاهرات و تجمع حل نمی‌شود و باید در این خصوص راهکارهای لازم را پیگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان با توجه به تجربه و مسؤولیتی که بر دوششان هست به دنبال حل مشکل هستند، تصریح کرد: این درست نیست که برای باران و کم‌آبی تجمع کنیم و برخی از جاهلان از آن سوءاستفاده کنند هیچ کس ناراحتی این مردم را نمی‌خواهد اما باید شرایط را درک کرد و البته باید به نقشه‌های دشمن نیز توجه داشت.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: مردانگی ما این است که در برابر دشمن در جنگ بایستیم و علی رغم مشکلات در راه بمانیم مگر ما جنگ را تجربه نکردیم که در روزی چند صد شهید را تشییع کردیم حالا برای مناسب نبودن شرایط کار نباید اینگونه عمل کرد البته برای حل مشکلات هم باید تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در همه عرصه‌های مبارزه فیزیکی حتی خارج از مرزهای ایران و مسائل سیاسی نظیر قدس هم شکست خورد، بیان داشت: 128 نفر مخالف ترامپ حرف زدند و بیان داشتند که ترامپ حرف بیجایی می‌زند، این داغیست بر دل دشمنان که می‌خواهند آن‌ را با فشار بر مردم و انقلاب جبران کنند.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: این موضع کشورها علیه امریکا برآمده از انقلاب است و باید به آن افتخار کرد چرا که دین ما می‌گوید زیر دست سلطه نباید رفت ولو اینکه بمیریم و ما برای این آماده هستیم.

وی در پایان گفت: امید است خداوند متعال لطف خود را شامل مردم ایران کند که 40 سال همه دشمنی‌ها را تحمل کردند و تحمل خواهند کرد.

 

انتهای پیام/م

 

خطبه‌های نماز جمعه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار