نامه بسیج دانشجویی به مراجع تقلید؛

پیگیری مطالبات و مشکلات اقتصادی مردم از مسئولان باشید

بسیج دانشجویی در نامه‌ای به مراجع تقلید خواستار رسیدگی به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم شدند.

پیگیری مطالبات و مشکلات اقتصادی مردم از مسئولان باشیدبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های قم طی نامه‌ای به مراجع معظم تقلید خواستار پیگیری مطالبات و مشکلات اقتصادی مردم از مسئولان شد.

در بخشی از این نامه آمده است: "از سوی دیگر به دلیل بی توجهی فراگیر دستگاه اجرایی کشور به تنها راه علاج بیماری مزمن اقتصادی یعنی "اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی" و ادامه نگاه همه جانبه لیبرالی به مسائل مهمی همچون اقتصاد که در تنظیم بودجه سال ۹۷ و رویکرد مدیریتی و گفتار و رفتار دولتمردان به خوبی مشهود است چشم انداز امیدوار کننده‌ای نسبت به اصلاح و تغییر رفتار آن وجود ندارد".

متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک مراجع معظم تقلید سلام علیکم.

با صلوات بر محمد و آل محمد و تسلیت سالروز رحلت شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) با عنایت به اخبار عمومی کشور جمعی از فرزندان شما در دانشگاه‌های استان قم مطالبی را جهت استدعای مطالبه از سوی حضرتعالی از مسئولان دولتی به ویژه شخص رئیس جمهور محترم، به استحضار می‌رسانیم.

مرجعیت شیعه در طول تاریخ همواره پناهگاه مظلومان و مستضعفان بوده و می‌باشد. انقلاب اسلامی نیز به عنوان مولود حوزه علمیه از ابتدا و تاکنون منادی آرمان‌های دینی و نشر معارف توحیدی اسلام ناب به ویژه عدالت اجتماعی تحت زعامت، ولی فقیه بوده است؛ لذا مردم قدرشناس ایران به ویژه ما جوانان انقلابی نیز به جایگاه رفیع و موثر مراجع معظم در انقلاب و نظام اسلامی واقف هستیم. امروز و در آستانه اربعین انقلاب اسلامی با عنایت الهی، قریب به چهل سال از عبور مقتدرانه این انقلاب و ملت از گذرگاه‌های فتنه دشمنان و دسیسه‌ها و توطئه‌های آنان می‌گذرد.

تنگنای اقتصادی حاصل بی برنامگی دولت‌های گذشته

همچنانکه مستحضرید مدتی است که تنگنای اقتصاد و معیشت مردم که حاصل بی برنامگی و سوءتدبیر دولت‌های گذشته، شکست قابل پیش بینی راهبرد اصلی دولت یازدهم در التماس به بیگانه و فشار‌های خارجی به بهانه‌های واهی می‌باشد، در ماه‌های اخیر با بی تفاوتی و فرافکنی دولت و مجلس فعلی مقارن شده است.

این شرایط طی روز‌های اخیر نیز به اعتراضات اجتماعی به حق و مظلومانه اقشار کم درآمد و فراموش شدگان عدالت اجتماعی مانند بازنشستگان، سپرده گذاران متضرر موسسات مالی و انبوه ناراضیان از عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در بخش‌هایی مانند طرح سلامت، تولید ملی و صنعت و حتی بازاریان تبدیل به تجمعات خیابانی نظیر آن چه روز پنجشنبه در مشهد اتفاق افتاد، منجر شده است.

بی توجهی دستگاه های دولتی به راه علاج بیماری مزمن اقتصادی کشور

از سوی دیگر به دلیل بی توجهی فراگیر دستگاه اجرایی کشور به تنها راه علاج بیماری مزمن اقتصادی یعنی "اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی" و ادامه نگاه همه جانبه لیبرالی به مسائل مهمی همچون اقتصاد که در تنظیم بودجه سال ۹۷ و رویکرد مدیریتی و گفتار و رفتار دولتمردان به خوبی مشهود است چشم انداز امیدوار کننده‌ای نسبت به اصلاح و تغییر رفتار آن وجود ندارد.

همچنین این نگرانی نیز وجود دارد که بدخواهان اسلام و انقلاب علی الخصوص خناسان و فتنه گران داخلی و خارجی از ادامه اعتراضات به حق مردم سوء استفاده نموده و با وارونه نمایی مطالبات مردم در غوغای رسانه‌های مجازی به تضعیف نظام اسلامی بپردازند؛ لذا نظر به اهمیت موارد فوق ما جوانان انقلابی و دانشجویان بسیجی، احتراما، مطالبه صریح و تاکید علنی و شفاف مراجع معظم تقلید، به مسئولان دولتی بر رسیدگی همراه با اولویت به اقشار کم درآمد و محروم، اجرای جدی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی و در یک کلام اتخاذ رویکرد انقلابی تحت منظومه رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در همه زمینه‌ها به ویژه اقتصاد را خواستاریم. والسلام علیکم و رحمه الله فرزندان شما در شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار