محلوجی راد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

آلودگی هوا مشکل مقطعی سلامت نیست/۳۰ درصد کودکان درگیر آسم وآلرژی هستند

یک متخصص ریه گفت: آلودگی هوا مشکل مقطعی نیست و باید متولیان بین بخشی در کنار متولیان سلامت چاره‌اندیشی کنند.

آلودگی هوا مشکل مقطعی سلامت نیست/۳۰ درصد کودکان درگیر آسم وآلرژی هستندمریم محلوجی راد متخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تبعات آلودگی هوا بر سلامت افراد عنوان کرد: آلودگی هوا  دغدغه امروز جامعه است و عوارض و امراض فراوانی برای  افراد به همراه دارد.

وی بروز حساسیت‌های گوناگون، تشدید ناراحتی‌های قلبی و ریوی، کاهش یادگیری کودکان و کاهش کیفیت زندگی افراد در سنین گوناگون را بخشی از مشکلات آلودگی هوا دانست و  افزود: ۳۰ درصد کودکان و ۴۰ درصد افراد جامعه با درجاتی از حساسیت‌های تنفسی، آسم و آلرژی مواجهند.

این متخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی گفت: آلودگی هوا با تاثیر بر اقشار گوناگون بر سطوح مختلف سنی معضلی جدی است و تعطیلات مقطعی مدارس چاره ساز این معضل در عرصه سلامت نیست.

آلودگی هوا موجب کاهش کیفیت زندگی می‌شود

وی افزود: آلودگی هوا باتشدید عوارض سبب کاهش کیفیت زندگی، کاهش کیفیت درمان و افزایش هزینه‌های آن و بستری بیماران خواهد شد.

این متخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی تصریح کرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان ۱۰ تا ۱۵ ساله تهرانی درگیر درجاتی از آسم و آلرژی هستند و در سنین پایین‌تر حدود ۱۳ درصد این علایم را دارند.

محلوجی راد با اشاره به آمار روبه رشد بیماران تنفسی به کلینیک‌های درمانی یادآورشد:معضل آلودگی هوا در کشور متولی خاصی ندارد، اما همه گریبانگیر عوارض آن هستند و امیدواریم با تاکید کارشناسان سلامت به صاحبنظران و متولیان این عرصه شاهد بهبود وضعیت و افزایش کیفیت زندگی‌در افراد گوناگون جامعه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار